kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
فشار به منتقدان دولت به عرصه هنر هم کشیده شد(اخبار ادبی و هنری)

خط و نشان مشاور رئیس جمهور برای حاتمی‌کیا

مشاور فرهنگی رئیس جمهور، در واکنش به انتقادات ابراهیم حاتمی‌کیا به مدیریت فرهنگی دولت، با لحنی تهدید آمیز گفت: حاتمی‌کیا خیلی مراقب خودش باشد!
به گزارش خبرنگار کیهان، پس از فشار بر منتقدان دولت در عرصه رسانه که به تعطیلی یک نشریه و محکومیت یک روزنامه نگار به جرم انتقاد از دولت منجر شد، حالا نوبت به هنرمندان شده که با تهدید‌ها و خط و نشان‌های دولت مواجه شوند. البته مدیریت فرهنگی از ابتدا هم روی خوشی به هنرمندانی که در انتخابات امسال از حسن روحانی حمایت نکرده بودند نشان نداد، به ویژه در عرصه سینما. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار کیهان، خیلی از طیف کارگردان‌های غیردولتی، با مشکلات فراوانی برای فعالیت سینمایی و ساخت فیلم مواجه هستند.
 اما این فشار‌ها از هنرمندان خارج از صف حمایت از دولت هم فراتر رفته و حتی فیلمسازی چون حاتمی‌کیا هم که به تصریح خودش در انتخابات اخیر به روحانی رأی داده است نیز بی‌نصیب نمانده است. به گونه‌ای که در واکنش به انتقادات اخیر حاتمی‌کیا از دولت، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در مصاحبه به ایلنا گفته است که امیدواریم که هم شأن حاتمی‌کیا رعایت شود و هم ایشان خیلی مراقب شأن خودشان باشند.