kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹

شرمن نتایج مذاکرات 1+5 با ایران را در اختیار شورای همکاری خلیج‌ فارس قرار داد

معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، اعضای این شورا را در جریان روند مذاکرات هسته‌ای گروه 5+1 با ایران قرار داد.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از معاون وزیر خارجه آمریکا به سبب آنکه این شورا را در جریان روند مذاکرات هسته‌ای گروه 5+1 با جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، تشکر کرد.
عبداللطیف الزیانی اظهار داشت: کشورهای عضو شورای همکاری به ادامه گفت‌و‌گوی ایران در خصوص برنامه هسته‌ای و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی به معیارهای بین‌المللی آژانس اهتمام دارند.
بر اساس این گزارش، الزیانی در جریان مذاکرات خود با وندی شرمن معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا با حضور هیات‌های رسمی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری بر عاری شدن منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی و اینکه منطقه خلیج فارس در معرض تشعشعات هسته‌ای که تاثیرات فاجعه آمیزی بر وضع زیست محیطی منطقه و ثروت‌های  دریایی آن دارد، قرار نداشته باشد، اصرار دارند.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از وندی شرمن به خاطر مطلع کردن کشورهای عضو شورای همکاری از روند مذاکرات گروه 5+1  با ایران در خصوص پرونده هسته‌ای‌اش و تلاش‌های این گروه برای حل موضوع هسته‌ای ایران تقدیر کرد.