kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵

بشار اسد: چالش امروز ما مقابله با افکار تکفیری در سوریه است

رئیس‌جمهور سوریه گفت، بزرگترین چالش امروز سوریه نفوذ تکفیری‌ها در جامعه است که تلاش می‌کنند تندروی و افکار تکفیری را در جامعه گسترش دهند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، بشار اسد در دیدار با رهبران حزب بعث اظهار داشت: سوریه با چالش‌های بسیاری مواجه است که نخستین چالش مقابله با اندیشه‌های تکفیری است که می‌کوشند در جامعه ما رخنه پیدا کنند و افکار تکفیری زمانی که به جامعه راه پیدا کند بسیار خطرناک است.
وی افزود، جنگی که امروز ما آغاز کرده‌ایم جنگ اندیشه است و به خاطر این مسئله حزب بعث با مسئولیت‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری روبه‌رو است.
اسد گفت، دمشق محور کلی سوریه است و این مسئله مسئولیت سنگینی را بر عهده رهبران حزبی در دمشق و گروه‌های حزبی در پایتخت می‌گذارد.
وی تصریح کرد، باید گفت‌وگوها در داخل احزاب گسترش پیدا کند و ما بدون گفت‌وگو نمی‌توانیم حزب و کشور را به سطح بالاتری ارتقا دهیم و ما باید نقدهای مختلف را بپذیریم تا سطح افکار خود را بالا ببریم.
رئیس‌جمهور سوریه همچنین تاکید کرد، دایره آشتی و همگرایی ملت رو به افزایش است و تروریسم در بین مردم جایگاه خود را از دست داده و همگرایی بهترین وسیله برای مقابله با طرح سرنگونی سوریه است. این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش سوریه یک منطقه راهبردی در شهر یبرود را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.
ارتش سوریه توانست منطقه «الجرابیع» در یبرود حومه دمشق را که از مهم‌ترین گذرگاه‌های قاچاق سلاح و رفت و آمد افراد مسلح از مرزهای لبنان است پاکسازی کند.
در جنوب سوریه نیز نیروهای ارتش توانستند مخفی‌گاه تروریست‌ها در اطراف شهر درعا را نابود کنند و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.
منابع خبری از هلاکت رهبر گروه تروریستی داعش در استان حمص سوریه در جریان درگیری میان دو گروه تروریستی خبر دادند.این منابع افزودند طی روزهای اخیر به علت درگیری میان گروه‌های تروریستی تعداد زیادی از اعضای گروه‌های تروریستی به هلاکت رسیدند.
سایر رویدادها
* پیروان فرقه وهابی در اردن از جنایات غیرانسانی گروه تروریستی داعش تمجید کردند.
* گروه‌های تروریستی در ادلب منطقه تاریخی و باستانی «ایبلا» را به مرکز آموزش نظامی عناصر خود تبدیل کردند.
* ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد، دستور کار پیشنهادی اخضر ابراهیمی سرنوشت دور آتی مذاکرات ژنو را مشخص می‌کند.
* بر اثر وقوع یک انفجار تروریستی در یک منطقه مسکونی شهر حمص چندین نفر کشته و زخمی شدند.
* کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد شمار پناه‌جویان سوریه در دیگر کشورها به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.
* یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد تاکنون بیش از 1600 عنصر مسلح مخالف نظام سوریه از خدمات پزشکی رژیم اسرائیل بهره‌مند شدند.
* روزنامه اسرائیلی معاریو فاش کرد فرمانده جدید ارتش آزاد سوریه در اسرائیل آموزش دیده است.