کد خبر: ۶۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

سلب تابعیت 245 روحانی و خبرنگار بحرینی به جرم انتقاد از آل خلیفه!

رژیم آل خلیفه از سال 2012 تا پایان سال 2015 میلادی 245 نفر را در این کشور «سلب تابعیت» کرده است.


روزنامه «الوسط» بحرین اعلام کرد، «سلب تابعیت نیمی از این 245 بحرینی در سال 2015 صورت گرفته و در میان این افراد، روحانیون، خبرنگاران و چند نماینده سابق مجلس حضور دارند و همین مسئله باعث شده که سازمان عفو بین‌الملل اتخاذ این تصمیم را «سیاسی» ارزیابی کند.»
به گزارش شبکه العالم، دادگاه عالی استیناف بحرین ضمن سلب تابعیت این عده برای برخی از این افراد حتی حکم حبس و یا پرداخت جریمه نقدی درنظر گرفته است.
این افراد به دلایل سیاسی و انتقاد از رژیم آل‌خلیفه سلب تابعیت شده‌اند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌ خلیفه است.