kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
نمایندگان در گفت و گو با کیهان:

مردم اجازه نمی‌دهند مجلس دهم تریبون شیفتگان آمریکا شود

نمایندگان مجلس تاکید کردند: مردم اجازه نخواهند داد تا مجلس دهم تریبون شیفتگان آمریکا و غرب شود از این رو با حساسیت و دقت نمایندگان مجلس آتی را انتخاب خواهند کرد.

سرویس سیاسی -

نگاه به پرونده عملکرد مجلس ششم می تواند مولفه های اساسی لازم جهت ایجاد یک مجلس معیار را نشان دهد. مجلس ششم با کارنامه ای پرحاشیه و ساختار شکن در نزد افکار عمومی شناخته می شود؛ از حاشیه سازی های مجلس ششم می توان اعتراض به اعتبار نامه نمایندگان اصولگرای مجلس، اصلاح قانون مطبوعات،  نامه موسوم به جام زهر نمایندگان به رهبر انقلاب و نیز تحصن در اعتراض به شورای نگهبان در رد صلاحیت ها را نام برد که همگی در جهت ضربه زدن به منافع ملی می تواند ارزیابی شود.
رهبر معظم  انقلاب شنبه هفته جاری (19 دی) در دیدار با مردم قم  فرمودند: مجلسی که در قضیه هسته ای و دیگر مسائل مقابل دشمنان بایستد و شجاع، مستقل و آزاد، حرفها و مواضع ملت را بیان کند با مجلسی که در مسائل گوناگون حرفهای دشمن را تکرار می کند، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.
بیان رهبر معظم انقلاب به خوبی نشانگر اهمیت مجلس و نمایندگان حاضر در آن در ساخت آینده یک کشور است، از این رو مردم جامعه باید با نگاهی تیز بین و بهره گیری از تجربه مجالس گذشته دست به گزینش زده و افرادی را به عنوان وکلای ملت به مجلس بفرستند که بتواند از اقتدار و عزت کشور دفاع کند.
در همین ارتباط اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کیهان ابراز داشت:  مجلس ششم نه تنها به نفع مردم کار نمی کرد بلکه در جهت ضرر مردم و کشور حرکت می کرد و اقداماتی انجام می داد که در جهت منافع بیگانگان بود .
وی با اشاره به اینکه مجلس ششم در روز روشن  در پازل دشمن  حرکت می کرد اظهار داشت : مجلس ششم از ابتدا تا انتها به دنبال بحران سازی و ضربه زدن به نظام بود و متاسفانه در آن دوره عده ای به دنبال تعطیلی مجلس بوده و  لوایحی را مطرح می کردند که به ضرر منافع ملی کشور بود .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه امروز نیز جریانی قصد دارد تا نمایندگانی از همان تبار را در غفلت دستگاه‌های اجرایی وارد مجلس بکند خاطرنشان کرد: مردم با دقت و حساسیت نمایندگان را انتخاب و به آنها رای دهند و افرادی را به عنوان وکلای ملت برگزینند که به ضرر منافع ملی اقدام نکنند.
کوثری با تاکید بر اینکه نمایندگانی باید به مجلس وارد شوند که در قبال نظام و انقلاب امتحان خوبی پس داده باشند تصریح کرد : همه دستگاه های نظارتی باید به خوبی به وظایف خود عمل کنند و از سوی دیگر مردم نیز با آگاهی و شناخت انتخاباتی انجام دهند که راه نفوذ عوامل دشمن به مجلس را ببندند.
در ادامه زهره طیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کیهان با اشاره به اینکه مردم به مجلسی که سخنگوی آمریکا باشد رای نخواهند داد گفت : مجلسی در راس امور است که خواست آحاد جامعه را بیان کند و تاریخ نظام اسلامی نشان داده است که خواست مردم در مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و جهت گیری های نظام اسلامی خلاصه می شود .
وی با اشاره به اینکه هرساله مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن مطالبات اصیل خود را فریاد می‌زنند اظهار داشت : بدون تردید مجلسی که نتواند حرکت خود را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی و نیز مبانی روز قدس هماهنگ کند قطعا از سوی مردم طرد خواهد شد .
طبیب زاده با اشاره به اینکه مجلس ششم تنها دوره ای در تاریخ مجلس شورای اسلامی است که پر تنش و مغایر با آرمان های انقلاب حرکت می‌کرد تاکید کرد : ملت ایران ثابت کرده اند که با هیچ فردی عقد اخوت نبسته‌اند و هرکسی اگر خارج از آرمان‌های انقلاب شعار بدهد صف شان را از آنها جدا خواهند کرد .
این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: مردم اجازه نخواهند داد که مجلس دهم تریبون شیفتگان آمریکا شود.
وی در پایان تصریح کرد :  مردم در انتخابات مجلس دهم انتخابی توام با بصیرت و آگاهی انجام خواهند داد و نخواهند گذاشت مجلسی به مانند مجلس ششم به وجود بیاید .
همچنین بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس باید خلاصه فضائل مردم باشد اظهار داشت : مجلس در نظام اسلامی باید با صدای بلند حرف‌های مردم را بزند و اهداف آنان را دنبال کنند که در غیر این صورت شاهد هستیم که مردم با مجلسی ناهمگون برخورد خواهند کرد همان‌طور که با مجلس ششم رفتار کردند .
وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی مجلس ششم این بود که همچون دولت وقت اولویت خود را مسایل دیگری قرار داده بود، در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان بودند، خاطرنشان کرد : مجلسی می تواند نمره قبولی از افکار عمومی بگیرد که خطوط قرمز نظام اسلامی را رعایت کند و در مقابل دشمنان منافع ملی ایستادگی کند که در این صورت از حمایت مردم برخورددار است ودر غیر این صورت ملت با هیچ کسی عقد اخوت نبسته اند.
حمید رضا حاجی بابایی نماینده سابق مردم همدان در مجلس ششم شورای اسلامی در گفت و گو با کیهان بااشاره به اینکه مجلس ششم، جنجالی‌ترین دوره قانون‌گذاری در تاریخ انقلاب بود گفت : مجلس ششم در بین مجالس از ویژگی‌های خاص و شرایط ویژه ای  برخوردار بود .
وی افزود : نمایندگان مجلس ششم در مجموع از مسیر انقلاب و گفتمان امام و رهبری خارج شدند ؛متاسفانه در مجلس ششم مسائلی مطرح شد که با چهارچوب های اصلی نظام در تضاد بود .
حاجی بابایی اظهار داشت : در آن دوره اکثریت مجلس که در دست اصلاح طلبان بود طرح دو فوریتی را مطرح کردند که به دنبال آن بود تا بحث هسته ای را ملغی کند و کشور را از گردونه پیشرفت خارج سازد.
وی با تاکید بر اینکه بزرگ ترین اشتباه مجلس ششم بعد از جنجال سازی و حاشیه سازی برای نظام اسلامی به استعفای دسته جمعی نمایندگان اصلاح طلب مجلس و سعی آنان در تعطیل کردن مجلس بود، ابراز داشت : پايان دوره مجلس ششم با جنجال آفريني و سناريوي تحصن و طرح استعفاي دسته جمعي همراه بود اين تنها نمونه اي بود از عملکرد جناحي و سياسي مجلس ششم که آن را نزد افکار عمومي و قضاوت مردم نامطلوب جلوه داد.
وی ادامه داد :  اين در حالي بود که مطالبات حقيقي مردم از سوي اين مجلس ناديده گرفته شده و حرکتي جدي در حل مشکلات معيشتي مردم و رفع فقر و بيکاري و تورم و... انجام نگرفت.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه نمایندگان اصلاح طلب مجلس به دنبال  آن بودند تا جام زهر دیگری را به نظام اسلامی تحمیل کند خاطر نشان کرد : در سال 1381،  127 تن از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم نامه ای براي رهبر معظم انقلاب اسلامي  نوشتند مبنی بر اینکه شرايط به گونه‌اي شده كه ضروري است رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز همانند امام (ره) جام زهر ديگري را بنوشد.
وی تاکید کرد : ما شاهد بودیم که چند روز بعد از نوشتن آن نامه ، رهبر معظم انقلاب اسلامي، در بياناتي صريح با تاکید مواضع اصولي انقلاب و نظام اسلامي در برابر نظام سلطه و آمريكا، فرمودند؛ امروز آمريكا به مراتب ضعيف تر از قبل شده و جمهوري اسلامي مقتدرتر از گذشته مي باشد و اگر آمريكا به ملت ايران حمله كند، شكست سختي خواهد خورد.
نماینده مجلس ششم  با اشاره به اینکه تاکیدات رهبر انقلاب مبنی  برشکل گیری مجلس خوب و انقلابی برای آن است تا جلوی دسیسه های دشمنان گرفته شود تصریح کرد : فتنه 88 نشان داد که هنوز توطئه‌های نظام سلطه بر علیه ملت ایران به پایان نرسیده است و آمریکایی‌ها هرگاه فرصتی پیدا کنند به بهانه های مختلف به دنبال نفوذ و ضربه زدن به کشور هستند که به همین خاطر مجلس باید با شجاعت و بصیرت از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کند .