kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
نماینده مجلس:

رکود، صنایع استان اصفهان را فلج کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنایع استان اصفهان در حال حاضر به دلیل رکود فلج شده‌است، گفت: فولاد مبارکه و ذوب‌آهن از مدتی پیش با چالش روبه‌رو شده و بخشی از تولیدات آنها انبار می‌شود.


حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: رکود در حال حاضر شامل صنایع استان اصفهان شده و فولاد مبارکه که پیش از این یکی از صنایع پویای کشور به شمار می‌رفت و تولیدات آن علاوه بر مصرف داخلی به خارج صادر می‌شد، هم‌اکنون با چالش روبرو شده و مقداری از تولیدات آن انبار می‌شود.
وی افزود: از سوی دیگر ذو‌ب‌آهن اصفهان نیز با رکود مواجه شده و حدود 300 هزار تن آهن آن انبار شده است.
رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز ما در بحث ساخت و ساز با رکود جدی مواجه هستیم شرکت ذوب‌آهن اصفهان مشکلات بسیاری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: صنایع استان اصفهان در حال حاضر به دلیل رکود فلج شده‌اند و دولت باید بسته حمایتی خروج از رکود برای تمام صنعتگران و نه فقط برای خودروسازان در نظر گیرد تا باعث ایجاد اشتغال شود. وی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کسانی که مشغول کار بوده‌اند، اخراج شده‌اند و زندگی سختی می‌گذرانند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های استان اصفهان تنها با 25 درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند و به خاطر بدهی مالیاتی و بدهی بانکی، کارگران خود را اخراج کرده‌اند بنابراین دولت باید یک سال معافیت مالیاتی به صنایع اختصاص دهند. وی افزود: در حال حاضر فقط 7 درصد از صنایع استان اصفهان بالای 70 درصد کار می‌کنند.