kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس ستاد اربعین مطرح کرد

عاشورا و کربلا یک دانشگاه بزرگ معرفتی است

استاد درس خارج حوزه با تقدیر از راهپیمایان اربعین حسینی، بر لزوم تامین امنیت همه‌جانبه زوار ابا عبدالله الحسین(ع) تاکید کرد و گفت: عاشورا دانشگاه بزرگ معرفت اسلامی است که باید به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار با سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت و دکتر ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین و معاون وزیر کشور، با اشاره به جریان عاشورا و کربلا به عنوان یک دانشگاه بزرگ معرفت، اظهار داشت: ما باید به دنیا نشان بدهیم که عاشورا یک تاریخ مقطعی نیست بلکه یک مکتب جاودان است و تا قیامت به همین ترتیب باقی خواهد ماند.
وی با تأکید بر عظمت مکتب عاشورا، اظهار داشت: به خاطر همین عظمت است که از گذشته قدرت‌های کفر و نفاق و صهیونیسم با آن مخالفت می‌کردند، به گونه‌ای که در زمان متوکل 17 بار قبر امام حسین(ع) خراب شد و در زمان رضاخان بسته بود و حتی کسی جرأت برپایی مجلس عزاداری امام حسین (ع) را نداشت.
استاد درس خارج حوزه با اشاره به اهمیت برقراری امنیت راهپیمایان اربعین حسینی فعالیت ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت را در ایجاد این امر و برطرف کردن احتیاجات زائران بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اختلاف‌افکنی و بر هم زدن امنیت یکی از روزنه‌های وارد کردن ضربه دشمنان به اسلام است.
آیت‌الله نوری همدانی همچنین از سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت برای پیگیری و مدیریت مسائل پیش آمده در فاجعه منا تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: کاری که برای رضای خدا انجام شود اثرگذار و قیمتی است؛ کار شما هم در مدیریت فاجعه منا دارای اثرات مطلوبی خواهد بود.