kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
آیت‌الله سبحانی:

دشمنان از طریق رسانه‌ها آتش اختلافات را شعله ور می کنند

استاد درس خارج حوزه گفت: امروزه در خانه‌ها می بینیم که دشمن به وسیله ماهواره‌ها مسلمانان را به نزاع با یکدیگر تشویق می‌کند؛ در این شرایط که دشمنان شب و روز مسلمانان را بمباران مسائل سوء می‌کنند، باید با تولید محتوا مردم را از نظر فرهنگی تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ابراز داشت: قبل از انقلاب خیلی کم اتفاق می‌افتاد که یک روحانی صحبت کند زیرا رژیم اجازه نمی‌داد ولی امام خمینی(ره) در 22 بهمن 57 در پرتو کمک‌های امام زمان(عج) تمام قدرت را در کشور به روحانیت داد و روحانیت مصداق «مکناکم فی الارض» شد و به دنبالش مسئولیت هم است که نماز را به پا دارند و زکات بگیرند و در رابطه با مردم در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کنند.
وی اظهار داشت: ما نیاز به مدیران قوی داریم که در مرحله اول مدیر باید کار واحد داشته باشد و مشغله دیگری نداشته باشد و شب و روز در فکر مدرسه و افرادی بوده و آنها را بسازد.
آیت‌الله سبحانی یادآور شد: در مرحله دوم باید مدیر دارای سعه صدر باشد؛ حضرت علی(ع) فرمودند «سعه صدر ابزار ریاست است» یک مدیر باید آنچنان سعه صدر داشته باشد که اگر فحش بشنود هم ناراحت نشود زیرا اگر بخواهد با یک ناهماهنگی به هم بریزد به درد مدیریت نمی‌خورد.
استاد درس خارج حوزه گفت: مرحله سوم این است که مدیر باید نیرومند و امین باشد و از نظر صحت و سلامت در درجه بالا باشد تا اگر مقداری بیشتر کار کرد به بستر بیماری نیفتد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: مدیر باید امین باشد و اسرار مجموعه را به دیگران نگوید و با فکر و اندیشه مشکلات را رفع کند.
وی گفت: الان در خانه‌ها می بینیم که دشمن در ماهواره‌ها مسلمانان را به نزاع با همدیگر تشویق می‌کند؛ در این شرایط که دشمنان دارند شب و روز ما را بمباران مسائل سوء می‌کنند باید با تولید محتوا مردم را از نظر فرهنگی تقویت کنیم.
آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: در سال 1323 فردی به نام حکمی زاده کتابی نوشت به نام اسرار هزار ساله که بر علیه مذهب بود و تأثیر زیادی بر جامعه گذاشت و به دنبال آن امام خمینی(ره) دو ماه درسشان را تعطیل کردند و کتابی نوشتند به نام کشف الاسرار که اثر خوبی گذاشت و همچنین در سال 1329 از سفارت آمریکا کتابی منتشر شد به نام نگهبانان سحر و افسون و در مقابل علامه طباطبایی مجلسی را تشکیل داد و کتاب فلسفه دیالکتیک نوشته شد؛ امروز ما نیاز داریم که افرادی داشته باشیم که جواب شبهه‌های ماهواره‌ای را بدهند؛ باید اساس حوزه‌های خواهران تربیت مبلغ باشد نه تربیت مدرس تا بتوانند در مجالس خصوصی شبهات را جواب بدهند و اسلام را تبلیغ کنند.