kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

ممنوعیت دریافت وجه برای برگزاری آزمون در مدارس

مدیرکل رسیدگی به تخلفات و شکایت مردمی آموزش و پرورش گفت: برگزاری هر نوع آزمون علمی و فرهنگی در مدرسه باید با موافقت والدین باشد و دریافت هرگونه وجه الزامی برای برگزاری آزمون ممنوع است.

 رحیم میرشاه ولد در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما، افزود:‌ استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در مدارس ممنوع است و اگر اولیای دانش‌آموزان درخواست کمک داوطلبانه به مدرسه را دارند می‌توانند وجه را به شماره حساب مدرسه واریز و رسید آن را دریافت کنند.
میرشاه ولد به بازرسی از بوفه‌های مدارس هم اشاره کرد و گفت: بوفه‌های مدارس با مسئولیت مدیر مدرسه اداره می‌شود و هرگونه تخلف در این بوفه‌ها برعهده مدیران بوده است و باید جوابگو باشند.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه بازرسان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بر روند کار بوفه‌های مدارس نظارت دارند اما هنوز تخلفاتی در بوفه‌های مدارس گزارش می‌شود.
میرشاه ولد از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ‌این سامانه هم اکنون در24 استان درحال اجراست ومردم با ورود به این سامانه در پرتال آموزش و پرورش به نشانی medu.ir‌ می‌توانند شکایات خود را طرح و جواب آن را دریافت کنند .
وی از عزل 30 مدیر متخلف مدارس در زمان ثبت نام مدارس خبر داد و گفت: گزارش سه ماهه در طول سال تحصیلی هنوز جمع آوری نشده است.
مدیرکل رسیدگی به تخلفات و شکایت مردمی آموزش و پرورش افزود: 50 درصد از شکایات مردمی از مدیران مدارس به حق بوده که این شکایات از طریق ادارات کل استان‌ها بررسی شده است و حداکثر در دو هفته نتیجه رسیدگی به شکایات به مردم داده می‌شود.
میر شاه ولد افزود: درصورتی که مدیر مدرسه‌ای پس از شکایت ولی دانش آموز به آموزش و پرورش برخورد نامناسبی با وی داشته باشد حتما با آن مدیر برخورد قانونی خواهد شد.