kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

روزنامه‌نگاری که با قانون مطبوعات آشنا نیست؟!(اخبار ادبی و هنری)

یک تهیه‌کننده سیما که روزنامه‌اش را به عضو شورای مقاومت منافقین تقدیم کرده بود،به بهانه چاپ نشدن جوابیه‌اش، به کیهان تهمت‌زنی کرد!

پس از اینکه کیهان - در روزچهارشنبه گذشته- در خبری کوتاه از تقدیم شدن روزنامه‌ای سینمایی به عضو شورای مقاومت منافقین و مخبر ساواک،گله کرد، مدیر مسئول روزنامه یادشده و تهیه‌کننده سیما، در روز پنج‌شنبه، جوابیه‌ای را در شبکه اجتماعی و سایت روزنامه  خود منتشر کرد.
این تهیه‌کننده که در جوابیه خود از مردم ایران بابت تبلیغ حامی و همکار قاتلان فرزندانشان، عذرخواهی نکرده بود، روز یکشنبه در خبری سراسر تهمت، خبر از پرهیز کیهان از چاپ جوابیه‌اش داد.
اما چرا کیهان از چاپ جوابیه پرهیز کرد! مطابق قانون مطبوعات و آداب روزنامه‌نگاری، اگر جوابیه‌ای خطاب به یک نشریه، پیش از رسیدن به آن، در جای دیگری منتشر شود، نشریه هدف خطاب می‌تواند از انتشار جوابیه خودداری کند.
ظاهرا تهیه کننده نور چشمی  سیما  که در زمان بیکاری اغلب تهیه‌کنندگان، دستان پری از سریال‌های الف ویژه دارد، وقت مطالعه قانون مطبوعات و اساسا شناخت حداقلی از موضوع مطبوعات را نیافته‌اند و به دلیل بی‌اطلاعی، این و آن را متهم و محکوم می‌کنند.
جای بسی تاسف است که تهیه‌کننده مدعی کارهای انقلابی در تلویزیون جمهوری اسلامی که از روی ناآگاهی روزنامه‌اش را دو دستی تقدیم عنصر کمونیست حامی منافقین می‌کند، در مقام طلبکار هم باقی می‌ماند. گذشته از موضوع تهیه‌کننده یاد شده، جا دارد وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه، یک بار هم شده، موضوع همگرایی دو روزنامه سینمایی، سایت نزدیک به معاون مطبوعاتی و رادیوهای بیگانه مانند رادیو فرانسه را در  پیرامون بت‌سازی از عنصر منافقین، در یک زمان خاص  و با یک نوع ادبیات، هدف تحقیق قرار دهند!