kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد

اسارت 2400 فلسطینی از آغاز انتفاضه نیمی از اسرا کودک هستند

هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرده از آغاز انتفاضه قدس تاکنون (طی 2 ماه گذشته) نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 2400 فلسطینی را به اسارت گرفته‌اند که نیمی از آنها کودک و نوجوان هستند.

هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرده که بازداشت موقت فلسطینان در جریان انتفاضه به «طرز قابل ملاحظه‌ای» افزایش یافته است و بیش از 2400 فلسطینی به اسارت گرفته شده‌اند که حدود 500 نفر از آنان کودکان کم سن و سال هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطین همچنین تصریح کرده که اسارت کودکان فلسطینی به دستور مستقیم مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد. 20 نفر از این اسیران فلسطینی کسانی هستند که به ضرب گلوله مجروح شده و سپس اسیر شده‌اند.
عملیات استشهادی داخل اتوبوس
یک شهروند فلسطینی روز گذشته در یک عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی به وسیله سلاح سرد به صهیونیست‌ها در داخل اتوبوس حمله کرد که طی آن یکی از آنها را به شدت زخمی کرد.
عامل این عملیات موفق شد از چنگ نظامیان رژیم صهیونیستی بگریزد. این عملیات در حالی انجام شده که روز گذشته نیز یک نوجوان فلسطینی با سلاح سرد یک نظامی صهیونیست را در بخش قدیمی قدس اشغالی به شدت مجرح کرد و بلافاصله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
به این ترتیب در پنجاه و نهمین روز انتفاضه قدس آمار شهدا به 105 نفر رسید.
سایر رویدادها
* نیروهای امنیتی مشترک فلسطینی در اردوگاه آوارگان «شتیلا» واقع در پایتخت لبنان، روند حفظ امنیت این اردوگاه را به دست گرفتند.
* دبیر کل حزب‌الله لبنان در تماس تلفنی با پدر دختر 16 ساله نوجوان فلسطینی که اخیراً به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید تأکید کرد که «اشرقت طه قنطایی» شهیده مقاومت اسلامی در لبنان نیز هست.
* هزاران تن از اعراب اسرائیلی در اعتراض به ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی فلسطین در شمال سرزمین اشغالی دست به تظاهرات زدند.
* اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد؛ وزیر خارجه آمریکا خود تروریست است و نمی‌تواند در مورد فلسطینی‌ها نظر بدهد.