kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹

بسیج امکانات شهرهای مرزی برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)

مسئولان3 شهر مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع) و رفاه بیشتر آنان تمامی امکانات خود را به کار گرفته‌اند.
سرویس شهرستان‌ها-

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از آماده‌باش کامل سه بیمارستان در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر برای ارائه خدمات به زوار اربعین خبر داد.
شهرام مقام از آماده‌باش کامل سه بیمارستان طالقانی، نفت‌آبادان و ولیعصر خرمشهر برای ارائه خدمات به زوار اربعین خبر داد و اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوب درمانی و بهداشتی به زوار اربعین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 13 تخت در منطقه شلمچه مستقر شده ضمن آنکه دو دستگاه آمبولانس نیز در موکب‌های تحت پوشش این دانشکده (موکب آبادان و خرمشهر) استقرار پیدا کرده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به استقرار تعدادی آمبولانس دیگر در مسیر منتهی به مرز شلمچه همچون مسیر شادگان به خرمشهر و مسیر آبادان به خرمشهر تا مرز شلمچه، تصریح کرد: تمام ویزیت‌ها و داروهای ارائه شده به بیماران در این درمانگاه رایگان است و در صورت نیاز بیماران به خدمات بیشتر و تخصصی‌تر به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر اعزام می‌شوند.
راه‌اندازی اورژانس صحرایی
همچنین جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان از راه‌اندازی اورژانس صحرایی اربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد.
عبدالنبی عبیداوی اظهار کرد: این اورژانس با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و آبادان، جمعیت هلال احمر و معاونت بهداشت و درمان سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان راه‌اندازی شد که دارای 24 تخت است.
وی افزود: در مرز چذابه نیز درمانگاه عمومی و تخصصی متمرکز با همکاری جمعیت هلال احمر خوزستان و بسیج جامعه پزشکی قم راه‌اندازی شد.
عبیداوی در ادامه گفت: تامین دارو و پزشک اورژانس صحرایی و درمانگاه عمومی و تخصصی مرزهای چذابه و شلمچه بر عهده بسیج جامعه پزشکی خوزستان، بهداری نفت و مدیریت درمان تامین اجتماعی است.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان افزود: این خدمات کاملا داوطلبانه و جهادی انجام می‌شود.
اعزام روحانیون قم
به مناطق مرزی مسیر کربلا
به گزارش خبرنگار کیهان از قم، دبیر ستاد اقامه نماز استان قم از اعزام 50 روحانی به مناطق مرزی به منظور اقامه نماز جماعت، اهدا مهر نماز، بازرسی و نظارت از نمازخانه‌های بین‌راهی خبر داد.
محمد خامه‌یار افزود: در راستای ترویج فرهنگ نماز بیش از 50 روحانی در قالب یک گروه جهادی به پایانه‌های مرزی در مسیر کربلا اعزام شدند تا پاسخگوی مسائل شرعی باشند و به اقامه نماز بپردازند.
وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در برپایی خیمه‌های نماز در پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه گفت: بیش از 25 هزار مهر نماز در اختیار نمازخانه‌های این مناطق و نمازخانه‌های بین‌راهی قرار گرفته است.
خامه‌یار از ایجاد اکیپ بازرسی مشترک این ستاد با معاونت امور زائران، اداره کل پایانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، میراث فرهنگی و ... به منظور نظارت و رسیدگی به وضعیت بهداشتی و رفاهی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان در ایام اربعین و روزهای پس از آن خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها فعالیت خود را تا زمان بازگشت زائران کربلا ادامه خواهند داد.
نظافت نجف تا کربلا
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نیز از انجام نظافت بخشی از مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا خبر داد و گفت: این کار کاملا داوطلبانه و عاشقانه صورت می‌گیرد.
سیدرسول موسوی‌نژادیان افزود: سال آینده نظافت تمام مسیر توسط ایران انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: از عمود (تیر برق) هزار و 70 تا عمود هزار و 170 توسط دانشجویان بسیجی‌ای که در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه افراد داوطلب آموزش‌های لازم را دیده‌اند اظهار داشت: امکانات لازم از جمله کیسه زباله، سطل زباله، کارتن پلاست و... تامین شده و این امکانات به عراق منتقل شده است.
معاون فرهنگی هنری شهرداری قم گفت: از صبح روز پنجشنبه پنجم آذر فعالیت گروه در مسیر تعیین شده آغاز و تا روز قبل از اربعین این خدمات ادامه دارد.
اعزام 50 دستگاه اتوبوس از قم
گزارش خبرنگار کیهان از قم حاکی است مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از اعزام 50 دستگاه اتوبوس برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به زائران حسینی در اربعین به مناطق مرزی با عراق خبر داد.
سعید امراللهی افزود: این اتوبوس‌ها با هماهنگی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور اعزام شده‌اند.
وی گفت: به همراه این اتوبوس‌ها اکیپ پشتیبانی و همچنین تعمیرگاه سیار نیز اعزام شده‌اند.
وی اضافه کرد: اتوبوس‌ها به مرز مهران اعزام شده‌اند و قرار است کار انتقال زائران از مهران به مرز و بالعکس را انجام دهند.
امراللهی در پایان گفت: برای هر اتوبوس دو راننده در نظر گرفته شده و 15 نفر نیز به عنوان گروه پشتیبانی اعزام شده‌اند و در مجموع 115 نیرو در این حرکت عظیم سهیم خواهند بود.
برپایی نانوایی صلواتی در عراق از سوی کاشمری‌ها
فرماندار کاشمر از فعال شدن یک باب نانوایی توسط نانوایان این شهرستان در مسیر حرکت زائران اربعین در شهر کوت عراق خبر داد.
«مهدی فروزان» اظهار داشت: برابر هماهنگی‌های انجام شده، دو شاطر نانوایی به همراه پنج نفر دیگر برای پخت نان در این واحد نانوایی عازم عراق شدند. وی با بیان اینکه واحد نانوایی مزبور طی 10 روز فعالیت در دو نوبت کاری به زائران کاروان‌های پیاده نان صلواتی می‌دهد، خاطرنشان کرد: این نانوایی در طی روز نان‌های پخته شده را به زائران پیاده در مسیر نجف به کربلا عرضه می‌کند.
فرماندار کاشمر یادآور شد: در راستای جمع‌آوری کمک برای تامین آرد مورد نیاز برای پخت نان، تاکنون 25 میلیون تومان از ناحیه مردم، موقوفات و متولیان موقوفه جمع‌آوری و به حساب اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی برای خرید آرد مورد نیاز واریز شده است.
خدمات‌رسانی 30 دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان گفت: در زمان حاضر30 دستگاه اتوبوس در حال ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه هستند.
علیرضا بچاری اظهار کرد: کار جابه‌جایی زوار تا یک روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: این اتوبوس‌ها کار جابه‌جایی زائران به صورت شبانه‌روزی در مسیر شش کیلومتری پل نو تا ابتدای مواکب را به انجام می‌رسانند.
به گفته بچاری، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه بر آبادان، خرمشهر با 30 دستگاه، ماهشهر با 10 دستگاه و تهران با 50 دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زائران را عهده‌دار شده‌اند که در زمان حاضر تنها اتوبوس‌های مربوط به آبادان و خرمشهر در منطقه مستقر شده‌اند.