kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

کوتاه از شهرستان ها

ثبت جنگل‌های ارسباران در یونسکو
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران بهمن ماه امسال به یونسکو ارسال می‌شود.فرزین حق‌پرست افزود: پس از کویر لوت این دومین اثر طبیعی کشور است که در فهرست میراث طبیعی جهان قرار می‌گیرد.جنگل‌های ارسباران بیش از 160 هزار هکتار وسعت دارد.
احداث نیروگاه‌های پاک
استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با نمایندگان 4 شرکت آلمانی در تبریز گفت: این استان به نیروگاه‌های پاک تولید برق به شدت نیازمند است.
اسماعیل جبارزاده افزود: از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در آذربایجان‌شرقی استقبال می‌کنیم. شرکت‌های آلمانی برای بررسی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق به تبریز سفر کرده بودند.
نصب تجهیزات پیشرفته هواشناسی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر از تجهیز این بندر به تجهیزات پیشرفته هواشناسی و مرکز کنترل ترافیک دریایی خبر داد.
علی خدمتگزار اظهار داشت: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات پیشرفته هواشناسی و کنترل ترافیک دریایی در بندر امیرآباد پایش آنی وضعیت جوی در منطقه برای عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها فراهم شده است.وی مزیت دیگر نصب این تجهیزات را ارتقای ایمنی و دریانوردی در آب‌های تحت مدیریت و برگزاری مانورهای دریایی ایمن اعلام کرد.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد، سنجش سرعت و جهت باد، اندازه‌گیری دما، رطوبت  تغییرات فشار را از دیگر مزایای این تجهیزات در بندر امیرآباد مازندران با هدف کاهش خطای انسانی عنوان کرد.
برپایی نمایشگاه اختراعات
100 مورد اختراع و ابتکار بسیجیان استان مازندران در 36 غرفه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری مورد بازدید مسئولان و مردم قرار گرفت.دبیر نمایشگاه اختراع و ابتکار بسیج گفت: دستاوردهای بسیج در بخش‌های الکترونیک، مکانیک، برق، تجهیزات پزشکی، عمران، کشاورزی، صنایع دفاعی و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.موذن در ادامه افزود: 10 درصد از محصولات اختراعات و ابتکارات بسیجیان به تولید انبوه رسیده است.
احداث 2 باب مدرسه
کیش- خبرنگار کیهان: یک باب دبیرستان در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع با 8 کلاس در کیش به بهره‌برداری رسید. این دبیرستان کمتر از 3 ماه ساخته شده است. همچنین یک باب دبستان در زمینی به مساحت 8000 متر مربع در حال احداث است. این دبستان 12 کلاس دارد و عملیات اجرایی آن مهر ماه امسال شروع شده و قرار است اواخر دی ماه به بهره‌برداری برسد.
یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: یکپارچه‌سازی اراضی 5 روستای این شهرستان در دستور کار قرار دارد. محمدقاضی هرسینی افزود: این پروسه فنی با انجام نقشه‌برداری، جانمایی، جابه‌جایی و تعویض ارضی با نظر خود بهره‌برداران انجام و در مجموع در 753 هکتار با تجمیع زمین‌ها و کاهش تعداد قطعات از 364 به 151 قطعه انجام گرفت.وی افزود: در روستاهای جوب کبود علیا و سفلی شهرستان سنقر حدود 160 هکتار زمین آبی با تعداد 174 قطعه زمین کشاورزی داشت که با تجمیع آنها به 72 قطعه زمین کاهش یافت.
برگزاری یادواره شهید
ایوان غرب- خبرنگار کیهان: اولین یادواره شهید اسدی طراح پل خیبر در عملیات بدر در مسجد ولیعصر(عج) ایوان غرب با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهر برگزار شد. شهید اسدی جانباز 70 درصد شیمیایی بود که در سال 1383 به یاران شهیدش پیوست. در پایان این مراسم لوح تقدیر به خانواده شهید اسدی اهداء شد.
برتری دانشجوی بابل
بابل- خبرنگار کیهان: در هشتمین کنگره پیشگامان پیشرفت که با حضور دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه علامه امینی تهران برگزار شد. جاویدان اسماعیل‌پور دانشجوی بسیجی جهاد دانشگاهی بابل در بخش وبلاگ به عنوان نفر برتر شناخته شد. در پایان این کنگره از ارائه‌دهندگان مقالات، وبلاگ‌ها، نشریات و مؤسسه‌های علمی فعال در زمینه الگوی اسلامی- ایرانی تجلیل به عمل آمد.