kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
سرتیپ سلامی:

امنیت کامل برای زائران اربعین حسینی برقرار شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرزها محقق شده است و در صورت هرگونه تحرک گروه‌‌های تکفیری، پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سرتیپ حسین سلامی صبح دیروز در جریان بازدید از مرز مهران با بیان اینکه امنیت برای زائران در کل کشور برقرار است،‌ گفت: با تلاش‌های نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرزها محقق شده و در صورت هرگونه تحرک گروه‌های تکفیری پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات دریافتی  در آن سوی مرز در کشور عراق نیز مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: همه مجموعه‌ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد امنیت لازم، تکریم و احترام گذاشتن به زوار ‌آنگونه که شایسته آنها بوده انجام شود.
سلامی با اشاره به خدمات انجام گرفته در مرز مهران تصریح کرد: سپاه با تمام توان در حال خدمات‌رسانی به زوار بوده و در مرز مهران با ایجاد اردوگاهی 6 هزار نفری، بیمارستان صحرایی و همچنین تدارک صدها دستگاه خودرو ترابری در هر لحظه از شبانه‌روز برای آسودگی این عزیزان تلاش می‌‌کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی هم با بیان اینکه کوچک‌ترین تحرکات ضدامنیتی توسط ارتش رصد می‌شود، گفت: تاکنون هیچ تهدید امنیتی برای زوار اربعین دیده نشده است.
امیر احمدرضا پوردستان در جریان بازدید از مرز مهران اظهار داشت: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی برقرار است و تمام تحرکات ضدامنیتی در خارج از مرزها رصد می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی با رصد کامل اطلاعاتی و امنیتی و با استفاده از پهپاد و گشت هوایی امنیت زوار اربعین را تضمین می‌کند.
روادید برای خروج زائران حذف نمی‌شود
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: تاکنون  هیچ یک از زائران اربعین حسینی بدون گذرنامه و روادید از مرز عبور نکرده است و در هیچ شرایطی روادید برای خروج از کشور حذف نخواهد شد.
سرتیپ اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران افزود: شاید عده‌ای گمان می‌کنند که در روزهای آخر می‌توانند بدون روادید از مرز عبور کنند اما مردم گوش به شایعه‌ها ندهند چرا که در هیچ شرایطی روادید برای خروج از کشور حذف نخواهد شد.
وی بیان کرد: تعدادی از زائران بدون گذرنامه و روادید در پایانه‌های مرزی حضور یافتند که آنان به سمت شهرهای محل صدور روادید هدایت شدند.
مومنی همچنین یادآور شد: از مجموع زائران اربعین حسینی که از مرزهای کشور خارج شده‌اند 50 درصد آنان از مهران و 50 درصد دیگر از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان  عبور کرده‌‌اند.
وی بدون اشاره به تعداد زائران خارج شده از مرزهای ایران اظهار کرد: تردد زائران از مرز مهران سنگین و در مرزهای چذابه و شلمچه روان است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تردد زائران اربعین حسینی را از مرز مهران بیشتر از چذابه و شلمچه اعلام کرد و گفت: امسال تسهیلات بهتری به زائران در چذابه ارائه شده است.
سرتیپ حبیب‌الله جانثاری جانشین قرارگاه ظفر نیروی انتظامی هم گفت: زائرانی که تاکنون نتوانسته‌اند ویزا دریافت کنند می‌توانند به مراکز تعیین شده در شهرهای ایلام و مهران برای صدور ویزا مراجعه کنند.
وی روند تردد زائران را پرشمار عنوان کرد و گفت: اوج خروج زائران از مرزها برای شرکت در آیین‌های اربعین از روز پنجشنبه شروع شده و تنها در 2 روز گذشته بیش از 280 هزار نفر از مرز مهران عازم عراق شده‌اند و شنبه نیز حدود 150 هزار نفر از این مرز به شهرهای مذهبی این کشور مشرف شدند.
وی اضافه کرد: از ابتدای آذر ماه تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عازم عتبات عالیات شده‌اند.
جانثاری از زائرانی که توانایی جسمی بیشتری دارند خواست در طول مسیر به سایر افراد به‌ویژه سالمندان و کودکان کمک کنند تا همگی بتوانند در سلامت کامل به آيین اربعین برسند.
تعطیلی مدارس مهران
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از تعطیلی مدارس شهر مهران در تمامی مقاطع تحصیلی از دیروز شنبه تا پایان آیین‌های اربعین حسینی خبر داد.
علی بیرانوند به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حجم سنگین ورود زائران حسینی به شهر مهران، مدارس این شهر از دیروز شنبه هفتم آذر ماه تا پایان روز سه‌شنبه دهم آذر ماه در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل هستند.
وی افزود: این تعطیلی تنها منطقه مرزی مهران را شامل می‌‌شود و مدارس در شهرهای دیگر استان طبق روال گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.
وی یادآور شد: مدیران و معاونان مدارس شهر مهران در این ایام باید در محل کار خود حضور داشته باشند.
خدمات 450 پزشک بسیجی به زائران
سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 450 نفر از پزشکان بسیجی با استقرار در مرزهای غربی و جنوب غرب کشور آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.
وی اظهار داشت: این پزشکان بسیجی با استقرار در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و همچنین در مسیر تردد زائران پیاده حسینی در کشور عراق به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
توزیع 4 هزار البسه و کفش
حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از توزیع بیش از چهار هزار البسه و کفش به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در مسیر راهپیمایان اربعین حسینی از نجف تا کربلای معلی خبر داد.
همچنین فرمانده پلیس راهور ایلام گفت: پارکینگ جدیدی با ظرفیت 3 هزار  دستگاه در مهران احداث شد. نورالله خادم افزود: خودروهای شخصی در ورودی شهر مهران به پارکینگ اصلی و امامزاده سیدحسن هدایت می‌شوند.