kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* براساس چه منطقی سخنگوی دولت می‌گوید بعد از لغو تحریم به شرکت‌هایی که به ایران می‌آیند، کاری نداشته باشید که صاحبان این شرکت‌ها چه کسانی هستند و سودشان به کجا می‌رود؟! یعنی هر چه شرکت صهیونیستی آمریکایی انگلیسی هم که طی این 36 سال به طرق مختلف خون مردم کشورمان را شیشه کرده‌اند بگذارید بیایند و سر سفره ملت بنشینند و به چپاول مجدد بپردازند! آیا ظلم بالاتر از این هم هست بعد از این همه خون دل خوردن و شهید دادن دوباره کشور را به سرمایه‌داران کودک‌کش و شیطان بزرگ بسپاریم.
نوروزی آهندانی- لاهیجان
* در حالی که رئیس‌جمهور ترکمنستان خطاب به رهبر معظم انقلاب می‌گوید از عمل به توصیه‌های شما نتایج خوبی گرفتیم چرا برخی از مسئولان خودمان از درک نتایج خوب عمل به توصیه‌های رهبری عاجزند؟!
2628---0913
* سخنگوی دولت که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز می‌باشد و از خرد جمعی سخن می‌گوید این «جمع» را معرفی کند. تا مردم بدانند در مقابل چه جمعی قرار دارند. آنچه مردم را مستاصل و ناامید می‌کند تناقض‌های گفتاری و کرداری دولت و دولتمردان است، و چند صدائی که در اکثر امور دولتی مشهود است. شما که عملکرد یک ساله خود را مرور نمی‌کنید تا نقصان کارهایتان را ببینید و به حرف‌های مردم و منتقدین هم توجه نمی‌کنید حداقل یک روز این خردمندانتان را جمع کنید تا عملکرد خود را بررسی کنند و ببینید بهتر نیست نسبت به ترمیم و اصلاح جمع خردمندان کمی اندیشه و تدبیر کنید! شاید در کمتر از دو سال باقی مانده جبران مافات کنید. وقت خیلی تنگ است.
محمودی
* این چه ادبیاتی است که برخی مسئولین در مورد سقوط هواپیمای سوخوی روسی اتخاذ می‌کنند؟ از هر دو طرف به یک میزان درخواست خویشتن‌داری می‌شود. یعنی ظالم و مظلوم، متجاوز و مورد تجاوز قرار گرفته خویشتن‌دار باشند! گویا برخی با الفبای سیاست هم بیگانه‌اند. این ادبیات غربی‌ها و سازمان ملل است که در اوج جنایت رژیم کودک‌کش در بمباران غزه، به جای محکومیت این رژیم پلید، از هر دو طرف (ظالم رژیم صهیونیستی و ملت مظلوم فلسطین و غزه) درخواست خویشتن‌داری می‌شود!
علیمردانی
* وقتی رئیس‌جمهور شیطان بزرگ با بی‌شرمی اعلام می‌کند اگر امکان داشت تک‌تک پیچ و مهره‌های نیروگاه‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کرد، پس چرا برای بازطراحی آب سنگین اراک با این شیطان قرارداد امضا می‌شود تا پای جاسوسان خبیثشان به کشور باز شود؟ آمریکا طی این 36 سال چه رفتار اعتمادآفرینی در مواجهه با انقلاب اسلامی از خود نشان داده که برخی دچار چنین خطای فاحشی شده‌اند؟!
9590---0914
* چرا باید در محل سخنرانی اصلاح‌طلبان همیشه تعدادی افراد سابقه‌دار در فتنه سال 88 و محکوم شده توسط محاکم قضایی حضور داشته باشند و چرا مدعیان اصلاحات و اعتدال از این جماعت فتنه‌گر برائت نمی‌جویند؟
1969---0911
* اغلب کسانی که بعد از دوم خرداد 1376 مناصب حکومتی و دولتی را اشغال کردند به هیچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نیستند. آن‌ها قدرت‌طلب و اطلاح‌طلب بودند و هرگز نباید مقدرات کشور در اختیار امثال‌شان قرار گیرد.
1949---0912
* روزنامه‌های بهار، ایران، ستاره صبح، سرزمین پویا در مرکز شهر به خصوص بازار تهران و منطقه بهارستان هر روز صبح به صورت رایگان توزیع می‌شود. این‌ها حاصل همان پول‌های کثیف نیست؟!
6360---0919
* چرا باید روزنامه‌های زنجیره‌ای رایگان و به تعداد زیاد در بازار در بین کسبه توزیع شود. آیا نباید معلوم شود پول این نشریات از کجا تأمین شده است.
0949---0912
* همین تعداد جوان کشور که اقدام به خرید خودرو قسطی کردند سالها باید مشغول پرداخت اقساط وام باشند فلذا قید ازدواج و تشکیل خانواده مشترک را خواهند زد. در نتیجه ممکن است خدای ناکرده رو به گناه بیاورند. این چه کاری بود که دولت برای منافع خودش با جوانان کشور انجام داد؟
7933---0915
* موسسه علوم و امنیت وابسته به وزارت خارجه آمریکا که در مسائل فنی برجام به آمریکایی‌ها مشورت می‌دهد در مقاله جدید خود آورده است: معلوم نیست سرعت بیش از حد ایران در جمع‌آوری سانتریفیوژهای نطنز و فردو که شروع شده چیست و اضافه می‌کند ما تضمین نمی‌دهیم که آژانس هسته‌ای مسائل ‌PMD  پرونده ایران را تمام شده اعلام کند. عرض بنده این است که این حقایق را که دیگر منتقدین هسته‌ای در داخل کشور نگفته‌اند که آنان را متهم به بی‌سوادی و لج‌بازی کنند.
عربی
* خداوکیلی آیا غیر از این است که تمام جنایت‌های داعش در این چند سال در منطقه با حمایت آمریکا صورت گرفته وقتی دست آمریکایی‌ها به ریختن خون هزاران مسلمان بی‌گناه در سوریه، عراق و یمن آلوده است چگونه بعضی‌ها می‌گویند آمریکا دست از سیاست استکباری خود برداشته است؟
9107---0917
* شهردار محترم تهران از متدینین و خانواده‌های شهدا هستند از ایشان تقاضا داریم به موضوع تفکیک خانم‌ها از آقایان در اتوبوس‌های درون شهری و واگن‌های قطارمترو حساس باشند و دستور اقدامات جدی‌تر برای آن بدهند.
8565---0936
* ترویج اختلاط دختر و پسر نامحرم خارج از عرف و شرع مقدس آن هم به صورت زیرپوستی در سریال‌های تلویزیون چندین سال است شروع شده و ادامه دارد. با این وضع انتظار سلامت اخلاقی جامعه معنا ندارد.
8801---0939
* وزیر محترم آموزش و پرورش از مدارس حمایتی که دریافتی معلمین آنها مبلغ ششصد هزار تومان است مطلع‌اند؟! آیا این ظلم به این قشر زحمتکش نیست؟ انتظار می‌رود تدبیری برای ترمیم حقوق این عزیزان اتخاذ گردد.
6988---0936
* در سال 82 مبلغ دو میلیون تومان از طریق معرفی بنیاد شهید خمین از بانک صادرات وام دریافت نمودم. در سال88 تسویه حساب کردم و در 90/3/22 با استعلام از بانک مرکزی عدم بدهی اینجانب مورد تأیید قرار گرفت. 7 ماه بعد از این استعلام و پاسخ بانک مرکزی یعنی در تاریخ 90/10/19 بانک صادرات خمین در نامه‌ای به بنیاد شهید خمین ادعا کرد که بنده تسویه حساب نکرده‌ام و باید کل وام و سود آن را پرداخت نمایم. فردی که اسناد پرداخت اقساط را دارد چرا مجددا باید پرداخت کند. طوری شده که خود بانکی‌ها به این نامه‌های مبادله شده می‌خندند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
عباس سیاهپوش- خمین
* هفته گذشته گزارش‌هایی از دستگیری اراذل و اوباش و سارقین حرفه‌ای دارای سابقه 17، 24 و 28 بار دستگیری منتشر شد که به نظر می‌رسد زندان برای آنها محل تحصیل و کسب تجربه بیشتر برای اعمال مجرمانه و ایجاد ناامنی بیشتر، تبدیل شده است و همه اینها به نظر می‌رسد به خاطر عمل نکردن به احکام و اجرای حدود الهی است. آیا این همه هزینه‌ای که ناجا و دستگاه قضائی برای این مجرمان باسابقه می‌کنند مصداق اسراف بیت‌المال نیست؟
محمدرضا فخر‌الساعه- جانباز
* در جاده بوئین‌زهرا- ساوه شاهد تصادف‌های دلخراش و مرگبار هستیم. چرا باند دوم این جاده را که چندین سال قبل کلنگ آن زمین زده شده آماده افتتاح و بهره‌برداری نمی‌کنند؟
6423---0938
* بازنشستگان حقوق‌بگیر پول نهفته و پس‌اندازهای آنچنانی ندارند و نمی‌توانند با حقوق‌های زیر یک میلیون و یک میلیون به بالا داشته باشند اگر یک روز که حقوق دیر می‌شود بسیاری از زندگی‌ها به هم می‌ریزد اقساط عقب می‌افتد در پرداخت قبوض و مخارج زندگی ده‌ها مشکل ایجاد می‌شود. همیشه 28 یا 29 ماه حقوق بازنشستگان کشوری واریز می‌شد ولی ماه جدید شروع شده و هیچ خبری نیست و متاسفانه اطلاع‌رسانی هم نمی‌کنند که چرا؟!
صفریان
* بالاخره بادکنک بسته خروج از رکود اقتصادی ترکید و هیچ معجزه‌ای محقق نشد الا اینکه پارکینگ خودروسازان تخلیه شد!
طباطبایی- قم