kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
سرلشکر رحیم صفوی:

سیاست‌های ترکیه در حمایت از تروریست‌های منطقه اشتباه راهبردی است

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: سیاست‌های ترکیه در حمایت از تروریست‌‌های منطقه و مسائل سوریه اشتباه راهبردی دولتمردان آن کشور است.

سرلشکر یحیی رحیم صفوی در اجتماع بزرگ گردان‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بیت‌المقدس و کوثر بسیج اصفهان افزود: راهبرد ترکیه در حمایت از تروریست‌های اجاره‌ای و هدف قرار دادن هواپیمای روسیه تبعات جدی برای آن کشور به دنبال خواهد داشت و مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد.
وی با اشاره به شرایط سیاسی امنیتی منطقه و جنایت‌های گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق ادامه داد: در این جنگ خانمانسوز فقط در سوریه 250 هزار نفر کشته و جمعیت 9 میلیون نفری از سوریه و عراق آواره شده‌اند که سه میلیون نفر آنها به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برخی از آوارگان این مناطق به خارج از شهرها و برخی نیز به شهرهای امن مانند بغداد و دمشق پناه آورده‌اند، عده‌ای از آنها نیز زیر چادر با وضعیت اسف باری زندگی می‌کنند.
وی افزود: در این جنگ ناعادلانه دو جبهه وجود دارد، در یک جبهه این جنگ به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی عربستان، ترکیه و اردن و در سوی دیگر به رهبری ایران روسیه، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان قرار دارند.
رحیم صفوی ادامه داد: ترکیه علاوه بر کمک پنج ساله به تروریست‌های اجاره‌ای و ایجاد ناامنی در منطقه، در انهدام هواپیمای روسیه نیز مرتکب اشتباه راهبردی شده و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی‌خواهد داشت.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: راهبرد آمریکا برای تک قطبی کردن قدرت در جهان با شکست مواجه شده و جهان به سوی چند قطبی شدن در حرکت است.
وی ادامه داد: جمعیت یک میلیارد و 600 میلیونی مسلمانان، موقعیت ژئوپلتیکی و راهبردی، تسلط بر تنگه‌‌‌های مهم جهان، قدرت اقتصادی بزرگ در صادرات گاز و نفت و قلمرو 31 میلیون کیلومتری از ظرفیت‌های بزرگ جهان اسلام برای تشکیل قدرت جدید جهانی است.
رحیم صفوی گفت: بی‌شک قلب این قدرت در ایران اسلامی می‌تپد و ملت‌های اسلامی به قدرت انقلاب اسلامی توجه ویژه دارند. وی در ادامه با اشاره به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفان گفت: فرمان تشکیل بسیج پنجم آذر سال 1358 توسط حضرت امام(ره) بیانگر دید الهی، دوراندیشی حکیمانه و آینده‌نگری ایشان نسبت به رخدادها و فراز و نشیب‌های پیش روی انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران بود.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: چالش‌های سه دهه گذشته نشان داد اگر قدرت بسیج نبود چه بسا سرنوشت انقلاب و کشور بگونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
وی ادامه داد: ماهیت و توانمند‌ی‌های مختلف بسیج برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تبدیل به معمایی بزرگ و غیرقابل حل شده، به صورتی که تمامی محاسبات آنها را برای تسلط بر ملت ایران خنثی کرده است.
سرلشکر رحیم صفوی گفت: از بسیج انتظار می‌رود تا در جلوگیری از انحرافات در جامعه با بکارگیری ظرفیت عظیم خود در حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد و در محیط‌های کاری مانند مدرسه، دانشگاه و در محلات، روستا‌ها و کارخانه‌ها نقش‌آفرینی فرهنگی کند.
وی تنها راه نجات کشورهای به ستوه آمده از ظلم استکبار را الگوگیری از انقلاب اسلامی و سازمان بسیج ذکر و بیان کرد: بسیج باید یک بینش جهانی داشته باشد و تحولات محیط بین‌المللی را رصد کند.
وی در ادامه همچنین تاکید کرد: بسیجیان باید مشکلات را درک کنند و برای حل مشکلات که یکی از ضرورت‌ها است، به کمک مسئولان بیایند زیرا رمز اثرگذاری بسیج قدرت و انعطاف‌پذیری آن و فعالیت متناسب با نیازهای کشور در عرصه‌های امنیتی، دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر عرصه‌هاست.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان، گفت: خطرناکترین نفوذ، نفوذ شبکه‌ای و جریانی است که تلاش می‌کند در شبکه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رخنه کند.
وی ابراز امیدواری کرد: ملت ایران با هوشیاری مانع نفوذ دشمنان در لایه‌‌های مختلف کشور شوند.
سرلشکر رحیم صفوی در ادامه با اشاره به نیاز کشور 200 هزار نیروی مدیریتی مومن، دانا، کارآمد و دارای روحیه جهادی افزود: برای رسیدن به افق چشم‌انداز 20 ساله و پیشرفت در برنامه‌های ششم و هفتم نیاز به این تعداد نیروی مدیریتی هم طراز با انقلاب اسلامی داریم و بهترین ظرفیت برای تربیت چنین نیرویی بسیج است.