kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

حوادث کوتاه از کشور

زمین‌لرزه مسجد سلیمان را لرزاند
اهواز- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5/3 ریشتر بامداد روز پنجشنبه شهرستان مسجد سلیمان را در استان خوزستان لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در ساعت 47 دقیقه بامداد پنجشنبه در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.
برپایه این گزارش کانون دقیق این زمین لرزه در 22 کیلومتری مسجد سلیمان و 33 کیلومتری ایذه در استان خوزستان بوده است. این زلزله تلفات جانی نداشت.
مرگ 4 نفر در سانحه رانندگی
سنندج- ایرنا: جانشین فرماندهی پلیس راه سقز گفت: حادثه رانندگی صبح روز پنجشنبه در جاده سقز- بوکان 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ ابراهیم فلاح افزود: این سانحه ساعت 6 صبح پنجشنبه در 7 کیلومتری سقز به علت برخورد یک دستگاه خودرو سواری سمند با یک دستگاه کمپرسی کامیون بنز رخ داد.
وی ادامه داد: پیش از این تصادف یک سواری پیکان با کامیون بنز برخورد کرده بود اما به دلیل اقدام نکردن رانندگان برای نصب علائم ایمنی هشداردهنده در جاده، به فاصله چند دقیقه خودرو سمند با سرعت زیاد به کمپرسی برخورد کرده و 3 نفر از سرنشینان آن در دم جان باختند.
جانشین فرماندهی پلیس راه سقز یادآور شد: یک عابر پیاده نیز که در همان لحظه به حادثه‌دیدگان تصادف قبلی کمک می‌کرد در اثر برخورد با یک خودرو جان خودرا از دست داد.
حادثه رانندگی با 3 کشته و 27 مصدوم
اصفهان- ایرنا: برخورد 3 دستگاه کامیون تریلی و یک اتوبوس در جاده ورنامخواست- سفیددشت از شهرستان لنجان اصفهان سه کشته و 27 مصدوم برجای گذاشت.
غفور راستین مدیر حوادث فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز پنجشنبه گفت: این حادثه دیشب رخ داد و مصدومان سانحه پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان‌های شهدای لنجان و محمد رسول‌الله مبارکه منتقل شدند.
این اتوبوس حامل زائران کربلا از شهرستان خمینی‌شهر بود که به سوی کشور عراق می‌رفت.
انحراف به چپ قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت 22 و 30 دقیقه چهارشنبه ماموران پلیس راه «اصفهان- شهرکرد» از برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا با یک تریلی کشنده و کامیونت هیوندای در محور «سپیددشت» باخبر شدند که بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: در این سانحه، رانندگان هر 3 وسیله نقلیه جان خود را از دست دادند و 4 نفر از مسافران اتوبوس و یک سرنشین کامیونت هیوندا مجروح شدند.
وی ادامه داد: براساس اعلام نظر کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه انحراف به چپ اتوبوس اعلام شده است.
تصادف 4 خودرو در آزادراه
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس راه استان قزوین از برخورد 4 دستگاه خودرو در آزاد راه قزوین- کرج و مرگ 2 نفر و مصدومیت 3 نفر در این سانحه رانندگی خبر داد.
سرهنگ «بهرام زینلی» گفت: در این حادثه که بین دو دستگاه خودرو سمند، یک دستگاه سواری تیبا و یک دستگاه وانت نیسان به دلیل حرکت خلاف مسیر نیسان رخ داد، راننده یکی از خودروهای سمند و وانت نیسان در دم فوت و سرنشین خودرو سمند مصدوم شد.
وی افزود: همچنین در این حادثه، دیگر خودرو سمند دچار خسارت 2 نفر از سرنشینان خودرو تیبا مصدوم که کلیه مصدومان این تصادف توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
سقوط بالابر جان کارگر را گرفت
تبریز- خبرنگار کیهان: سقوط یک دستگاه بالابر در ساختمانی نیمه‌کاره در شهرک جدید سهند مرگ کارگر 31 ساله را رقم زد.
براساس اظهارات شاهدان عینی نقص بالابر هنگام جابجایی مصالح ساختمانی موجب سقوط آن شد و کارگر جوان زیر بالابر گرفتار و کشته شد.
مرگ موتورسوار
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت 17 و 45 دقیقه روز چهارشنبه ماموران پلیس راه «اصفهان- نایین» از تصادف یک کامیون با موتورسیکلت در محور «ورزونه» باخبر شدند که بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: در این سانحه یک دستگاه کامیون کشنده با یک موتورسوار برخورد کرده بود که راکب 63 ساله موتورسیکلت در دم جان باخت.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت این سانحه رانندگی را انحراف به چپ کامیون کشنده اعلام کردند.
قاتل جوان در دام پلیس
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شاهرود گفت: جوان 25 ساله‌ای که در درگیری خیابانی مردی 31 ساله را با ضربات چاقو در شاهرود به قتل رسانده بود با اقدام به موقع پلیس آگاهی در خانه‌ای مجردی در ساری غافلگیر و دستگیر شد.
سرهنگ غلامرضا کاظم‌زاده افزود: متهم در بازجویی‌های پلیسی به جنایت خود اعتراف کرد.
صید 4 شکارچی
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مهریز گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز محیط زیست در منطقه کوهستانی «دامگاهان» این شهرستان، ماموران پلیس امنیت عمومی به محل اعزام شدند.
سرهنگ علیرضا خدایی افزود: با حضور ماموران پلیس، شکارچیان اقدام به فرار از محل کرده اما در عملیات ضربتی، ماموران پلیس هر 4 شکارچی را دستگیر کردند
وی ادامه داد: با دستگیری این افراد 4 لاشه کل وحشی و همچنین 2 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از آنها کشف و متهمان نیز به دادسرا معرفی شدند.
شکارچی متخلف بازداشت شد
سمنان- خبرنگار کیهان: شکارچی سابقه‌دار سرخه‌ای در حال سلاخی شکار جدید خود توسط ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر شد.
شکارچی متخلف با حضور در مناطق ییلاقی و کوهستانی حیوانات کمیاب و ارزشمند منطقه را شکار می‌کرد.
وی به مراجع قضایی معرفی شد.
محموله داروی قاچاق به مقصد نرسید
بندرعباس- فارس: فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف محموله بزرگ داروی قاچاق شامل 36 میلیون قرص ترامادول با اسناد جعلی خبر داد.
سرتیپ عزیزالله ملکی گفت: این دومین کانتینر حامل داروی ترامادول است که قاچاقچیان می‌خواستند با اسناد جعلی آن را وارد کشور کنند.
وی با اشاره به دستگیری 8 نفر در این ارتباط افزود: ارزش این محموله 180 میلیارد ریال برآورد شده است.