kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

دستگیری 6 مرد و 2 زن زورگیر در تهران

6 مرد و دو زن که با خودروهای مسروقه در پوشش مسافربر اقدام به زورگیری همراه با تهدید و ضرب و جرح از شهروندان مناطق غرب و شمال غرب شهر تهران می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سوم مهرماه مأموران کلانتری 133 شهرزیبا حین گشت زنی به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی دستور ایست دادند که در بررسی‌های بیشتر از راننده پراید و با توجه به ارائه نکردن مدارک شناسایی، سوابق خودرو مشخص شد که خودروی مذکور دارای سابقه سرقت است.
با توجه به توقیف خودروی مسروقه و کشف سلاح سرد از متهم، پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار غرب تهران که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت همراه با آزار و اذیت، ایراد ضرب و جرح عمدی، تحصیل مال مسروقه، تخریب، اخلال در نظم و آرامش عمومی، درگیری با مأموران دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت.
در ادامه تحقیقات و ارجاع یک پرونده زورگیری از کلانتری 138 جنت آباد به پایگاه دوم آگاهی، متهم توسط دو نفر مورد شناسایی قرار گرفت، این دو نفر پس از شناسایی «امیر. پ» عنوان کردند که متهم به همراه فرد دیگری، با یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 نوک مدادی در محدوده بوستان تندرستی به سمت ما حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و سرقت گوشی‌های تلفن همراه ما کردند.
با توجه به کشف خودرو پراید مشکی مسروقه و شناسایی متهم به عنوان سارق زورگیر توسط دو نفر از شهروندان، بررسی ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت‌های به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه تعدادی از شکات با مراجعه به پایگاه دوم آگاهی موفق به شناسایی متهم (امیر.پ) شدند.
 با توجه به شناسایی متهم ( امیر. پ ) توسط تعدادی از شکات و مالباختگان که همگی آنها به شیوه‌های مختلف به ویژه تحت عنوان مسافر مورد تهدید، زورگیری و سرقت قرار گرفته و همچنین سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم خشن، تحقیقات پلیسی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.متهم که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به سرکردگی گروه و جمع آوری اعضای گروه سارقان اعتراف کرده و در ادامه تمامی اعضای باند به نام‌های علیرضا، یوسف، فرشاد، جمال، امیر حسین و همچنین دو خانم به نام‌های سمانه ( با اسم مستعار عسل ) و مریم ( با اسم مستعار میترا ) را به کارآگاهان معرفی کردکه با شناسایی تمامی اعضای گروه، دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت.
با دستگیری تمامی اعضای گروه و آغاز تحقیقات مشخص شد که «امیرحسین. ر»  با توجه به مهارت بالا در سرقت انواع خودروها به ویژه پراید ابتدا اقدام به سرقت خودرو نموده و در ادامه سایر اعضای گروه به سرکردگی «امیر. پ» که در تمامی سرقت‌ها حضور داشت در گروه‌های دو، سه  یا چهار نفره ( سه نفر مرد، دو نفر مرد به همراه یک خانم، سه نفر مرد به همراه یک خانم) با خودروهای مسروقه اقدام به زورگیری از مسافران درون شهری می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه سعداله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب شهر تهران، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان که توسط متهمان مورد تهدید، ضرب و جرح، زورگیری و سرقت قرار گرفته و سوابق متهمان به ویژه سرکرده گروه در ارتکاب جرایم مختلف به ویژه جرایم خشن و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی، نرسیده به اتوبان آبشناسان مراجعه کنند.