kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

گزارش خبری کیهان از انتفاضه‌ای که صهیونیست‌ها را مات کرد

تحولات اخیر در کرانه باختری و فلسطین اشغالی و آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها که از اول اکتبر (9 مهرماه) معادلات منطقه را تغییر داده، نشان می‌دهد که مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی همچنان لاینحل است و هیچ راهی جز «نابودی» اسرائیل و تحقق حقوق مشروع و مسلم فلسطینی‌ها ندارد.

سرکوب، دستگیری، شکنجه، قتل‌عام، ویران ساختن منازل فلسطینی‌ها، ترور، تبعید، بمباران و... آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی برای مهار انتفاضه فلسطین است.
رژیم تل‌آویو در سایه حمایت گسترده آمریکا تلاش می‌کند که از خیزش مردمی انسان‌هایی جلوگیری کند که سال‌ها سرزمین‌شان اشغال و حقوق حقه آنها لگدمال شده است.
مقامات رژیم صهیونیستی همچنین در سایه انفعال و سکوت شرم‌آور برخی کشورهای عربی و اسلامی از مظلومیت و بی‌پناهی مردم فلسطین استفاده کرده و هر روز و هر لحظه بر دامنه جنایات خود علیه فلسطینی‌ها می‌افزایند. این در حالی است که ملت فلسطین به رغم تلاش تل‌آویو و واشنگتن برای مهار انتفاضه، هم‌قسم و هم‌پیمان شده و تاکید دارند که باید رژیم اشغالگر را نابود سازند و در این مسیر تمامی طرح‌ها و توطئه‌ها برای مهار انتفاضه را با شکست مواجه کنند.
صهیونیست‌ها به تصور اینکه می‌توانند با استفاده از سیاست «چوب و شیرینی»، گاهی از در سازش و مذاکره و گاهی از روش مقابله و سرکوب استفاده کنند و انتفاضه را به تأخیر بیندازند، در تلاش هستند که از خیزش مردمی فلسطین جلوگیری کنند. اظهارات اخیر «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی که گفت: «رویای اسرائیل بزرگ را باید فراموش کنیم و با همسایگان خود زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم» دقیقا در راستای به کارگیری همین سیاست است.
از سوی دیگر اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی مبنی بر «ترور تمامی رهبران مقاومت» هم نشان دهنده ناامیدی و یاس مقاومت صهیونیست از سرکوب انتفاضه قدس است. واقعیت این است که صهیونیست‌ها سردرگم و دستپاچه شده‌اند و نمی‌دانند چگونه خروش گسترده ملت فلسطین را مهار کنند. صحنه فرار سرباز مسلح صهیونیست از مقابل یک نوجوان فلسطینی تنها نمونه‌ای از هراس و وحشت صهیونیست‌ها از بزرگ‌مردان کم‌سن و سال فلسطینی است. در طول انتفاضه قدس طی ۵۷ روز گذشته تاکنون حدود ۱۰۳ فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی و دستگیر شده‌اند، اما کشته شدن 24 صهیونیست و زخمی شدن صدها نفر از آنان، آنچنان رعب و وحشتی به جان صهیونیست‌ها انداخته که مقامات اسرائیلی را به اعتراف واداشته است. اعتراف به اینکه راهی جز کشیدن دیوار حائل برای مقابله با انتفاضه ندارند!
تشدید تدابیر امنیتی، استقرار گسترده نظامیان در کرانه باختری و قدس اشغالی و تصویب قوانین و مقررات گوناگون از جمله دستگیری عوامل استشهادی و تخریب منازل و تبعید خانواده‌های آنان نشان‌دهنده این واقعیت است که مقامات صهیونیست از ادامه عملیات علیه صهیونیست‌ها به شدت به هراس افتاده‌اند.
در همین رابطه رئیس شورای شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه خواستار ایجاد سپر دفاعی علیه کرانه باختری شد و تاکید کرد که در دوران جنگ به سر می‌بریم و باید از هر جهت آمادگی داشته باشیم.
اما واقعا کسی نمی‌داند تصور صهیونیست‌ها از این جنگ نابرابر چیست؟ آیا رویارویی یک ارتش تا دندان مسلح با جوانان فلسطینی که سلاحی جز سنگ و چاقو ندارند، جنگ نامیده می‌شود یا زور، قلدری و تجاوز جنایتکارانه به کار‌گیری جنگ است؟
این اظهارات نشان‌دهنده دستپاچگی و برآشفتگی صهیونیستها است و اینکه آنها حقیقتا نمی‌دانند که برای مقابله با فلسطینی‌ها از چه راهی وارد شوند؟ در حالی که فلسطینی‌ها آماده هر نوع جانفشانی و حماسه‌آفرینی هستند و تاکید کرده‌اند که تا پای جان بر سر آرمان‌های خود ایستادگی خواهند کرد و سرنوشت فلسطین را نه در پای میزمذاکره و سازش بلکه در میدان‌های مبارزه با صهیونیست‌ها تعیین خواهند کرد.