kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
خط‌ونشان آقای خاص کشتی برای مربی ایرانی آذربایجان

بنا: برادرم هم به ایران بد نگاه کند چشمش را در می‌آورم(گفت و گو)

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای همکار پیشین خود که حالا سرمربی تیم ملی آذربایجان است، خط‌ونشان کشید. محمد بنا در خصوص اعزام فرنگی‌کاران به مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان،میزان آمادگی ملی پوشان و... به اظهارنظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:


* هدف ما مسابقات جایزه بزرگ و مسابقات بین‌المللی دیگر نیست و هدف اول ما کسب سهمیه المپیک و رسیدن خوب به مسابقات المپیک است. در مسیر این مسابقات هم تورنمنت‌هایی برگزار می‌شود و جایزه بزرگ آذربایجان نیز فرصتی است تا محکی بخوریم و نفرات جوان و با تجربه را بیازماییم.
* بعد از این مسابقات جام وهبی امره و جایزه بزرگ مجارستان و جام‌های دیگر برگزار می‌شود و تمام نفرات تقسیم می‌شوند ولی هدف اصلی ما المپیک است و نیم‌نگاهی هم به پس از المپیک داریم و به همین دلیل سعی می‌کنیم تا جوانان را محک بزنیم.
* با توجه به اعزام نشدن برخی از نفرات به تورنمنت مصر مقرر شده تا این پنج کشتی‌گیر به باکو بروند. سامان عزیزی و حسین نوری هم به این تیم اضافه شدند. این مسابقات نوعی انتخابی تیم ملی است اما جام تختی، جام باشگاه‌ها و دیگر مسابقات نیز نوعی انتخابی هستند و باید از دل این مسابقات شناخت کافی را نسبت به نفرات به دست آوریم.
*در خصوص تقابلم با جمشید خیرآبادی مربی پیشین تیم ملی و سرمربی تیم کشتی آذربایجان باید بگویم که همکاری جای خودش را دارد. ما سال‌ها کنار هم بودیم و او مربی لایقی است اما برای من همه چیز ایران است و چشم برادرم را هم برای اینکه ایران را طور دیگری نگاه کند در خواهم آورد. ما رقابت و مبارزه با تیم آذربایجان داریم، چه در المپیک و چه در جام جهانی اما مهم این است که آنها خودشان را به ما برسانند. امسال هم که آنها دوم جهان شدند به این دلیل بود که ما بد بودیم و آنها قدرتمند نبودند، البته همه چیز متعلق به گذشته است و من تنها به تیم ایران و آینده فکر می‌کنم. روسیه هم که بزرگ کشتی است را قبول ندارم چه برسد به آذربایجان.