kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

اختصاص 40 هکتار زمین برای پارک خودروهای زائران اربعین

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، از اختصاص40 هکتار زمین برای پارک خودروهای زائران اربعین حسینی(ع) در شهر مهران خبر داد.


سردار تقی مهری در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال پارکینگی به مساحت حدود 40 هکتار و تعدادی پارکینگ کوچک در شهر و اطراف مهران در نظر گرفته شده تا مردم خودروهای خود را پارک کرده و با خاطری جمع به سمت کربلا حرکت کنند.
وی ادامه داد: البته در مسیر و مرز چزابه نیز پارکینگ‌هایی برای خودروهای شخصی پیش بینی شده و مسئولان استانی این امکان را فراهم کرده‌اند و در محل پارکنیگ‌ها به منظور جلوگیری از ترافیک، اتوبوس‌هایی برای جابجایی زائران از پارکنیک به سمت پایانه برای خروج از کشور از سوی شهرداری‌های تهران، اهواز، مشهد، اصفهان و سایر استان‌ها پیش بینی شده است.
رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان خودروهای شخصی خواست هنگام سفر از مبدا، معاینه فنی خودرو خود را بررسی کرده و با آمادگی کامل سفر کنند زیرا ممکن است برخی از آنها برای نخستین بار در این مسیرها تردد کنند و شناختی نسبت به جاده منتهی به پایانه‌ها نداشته باشند.
 در مرز ویزا صادر نمی‌شود
مهری افزود: در مرز ویزا صادر نمی‌شود، هر چند کشور عراق در اهواز و ایلام دفاتری به این منظور مستقر کرده اما صدور ویزا زمان بر است، براین اساس قبل از اینکه افراد به سفر بروند باید مدارک کافی به همراه داشته باشند.
به گفته وی، در مسیر استان‌های ایلام و خوزستان که رانندگان تردد می‌کنند، نقشه و بروشورهایی طراحی و نصب شده که مسیر تردد خودروهای سواری و اتوبوس را مشخص کرده است.
مهری از رانندگان خواست تا به تذکر همکاران راهور ناجا در طول مسیر توجه داشته باشند و محل و شماره پارکینک را به خاطر بسپارند تا در زمان بازگشت دچار سردرگمی نشوند.
رئیس پلیس راهور ناجا در مورد امنیت پارکینگ‌ها گفت: خیال زائران راحت باشد، اما آنها باید از پارکنیگ‌های مجاز که مورد تایید ناجا است، استفاده کنند که دارای نگهبان و مراقب است.
مهری در مورد کمبود اتوبوس برای حمل زائران گفت: اکنون مشکلی در این خصوص احساس نمی‌شود.