kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
مزدوران خارجی هم حریف انقلابیون یمنی نشدند

ورود صدها سرباز بحرینی به عدن پس از شکست اماراتی‌ها در تعز

پس از اعتراف یک مقام اماراتی به شکست نظامیانش در تعز خبر رسید، رژیم آل‌خلیفه صدها نظامی دیگر خود را برای جلوگیری‌ از شکست‌های دیگر به یمن فرستاده است.


ائتلاف سعودی با گذشت هشت ماه از شروع تجاوز، هنوز نتوانسته پیشرفت قابل توجهی در یمن داشته باشد. شکست‌های پی در پی در یمن باعث شده تا مرزهای جنوبی عربستان نیز به شدت ناامن شود. سعودی‌ها برای جبران شکست‌های خود تاکنون اقدام به استخدام مزدورانی از سودان، کلمبیا و سنگال و حتی نیروهای بدنام بلک واتر کرده‌اند و اکنون نیز بحرین دومین گروه از نظامیان خود را به کمک سعودی‌ها فرستاده است. به گزارش فارس، یک منبع امنیتی گزارش داده شماری از نظامیان بحرینی به همراه خودروهای زرهی روز دوشنبه وارد «عدن» شد‌ه‌اند. ماموریت این نیروهای بحرینی، «مشارکت در ائتلاف عربستان علیه مردم یمن» عنوان شده است. 27 آبان ماه گذشته نیز دسته‌ای دیگر از سربازان بحرینی وارد یمن شده بودند. فراخواندن این نیروها به یمن در حالی است که ائتلاف سعودی در اشغال تعز نیز ناکام مانده‌اند.
در همین ارتباط، نیروهای متجاوز سعودی به شکست در پیشروی در شهر تعز اعتراف کردند. شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر افزود، «پس از خساراتی که ارتش و کمیته‌های مردمی به نیروهای متجاوز سعودی - آمریکایی در شهر تعز وارد کردند، نیروهای متجاوز در حال انداختن مسئولیت شکست به گردن مزدوران خود در داخل یمن هستند.» «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز گفت: «اگر حزب اصلاح وابسته به اخوان میدان را خالی نمی‌کرد عملیات در تعز در حال پیشروی بود.» وی عقب نشینی حزب الاصلاح را «خفت بار» توصیف کرد و گفت: «حزب اصلاح یک حزب فرصت طلب است که به توطئه عادت کرده و تنها هدفش نیز قدرت و حکومت در یمن است.»
رونمایی از موشک جدید انصارالله
از سوی دیگر، شبکه خبری «المسیره» یمن، تصاویر موشک نسل دوم از موشک بومی «زلزال» را منتشر و اعلام کرد که وارد جنگ با عربستان شده است. پیش از این موشک‌های «النجم الثاقب» و «الصرخه» از جمله موشک‌هایی بودند که یمنی‌ها از آن علیه نیروهای ائتلاف سعودی استفاده کرده بودند. نسل دوم زلزال مواد انفجاری حساس‌تری دارد و دقت آن از نسل اول بالاتر است و روز دوشنبه پایگاه «القرن» عربستان در استان جازان با تعدادی از این موشک‌ها در هم کوبیده شده. بنا بر این گزارش، این موشک در نبرد یمنی‌ها در جنوب عربستان تعیین‌کننده خواهد بود.