kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

صهیونیست‌ها از ترس انتفاضه به دیوار حائل و سپر دفاعی متوسل شدند

مقامات رژیم صهیونیستی برای مقابله با گسترش انتفاضه قدس این بار 3 طرح کشیدن دیوار حائل، عملیات سپر دفاعی و تشدید مضاعف تدابیر امنیتی در کرانه‌باختری و قدس اشغالی را مطرح کرده‌اند.

سرویس‌خارجی-

گروهی از مقامات صهیونیستی درمانده و برآشفته از گسترش انتفاضه فلسطینیان در کرانه‌باختری و قدس اشغالی اعلام کردند راهی جز تشدید اقدامات امنیتی از جمله کشیدن دیوار حائل، استقرار گسترده نظامیان و عملیات بیشتر علیه فلسطینی‌ها ندارند.
به گزارش خبرگزاری قدس، «دافیدی بیرل» رئیس شورای شهرک‌نشینان «کوش عتصیون» در واکنش به عملیات استشهادی روز دوشنبه فلسطینیان در شهرک مذکور از ارتش این رژیم خواست که «عملیات سپر دفاعی دوم را در تمام مناطق کرانه باختری آغاز کند.
منظور از عملیات سپر دفاعی، آغاز حمله نظامی گسترده‌تر توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه تمام مناطق کرانه‌باختری است.«نفتالی نبت» رئیس یکی از احزاب صهیونیستی و وزیر آموزش کابینه نتانیاهو اما تاکید کرده که برای مواجهه با خیزش مردم فلسطین هیچ راهی جز کشیدن دیوار حائل وجود ندارد.
وی گفته باید با نیروهای زیادی به شهرها و مناطق مختلف کرانه‌باختری حمله کنیم و آن‌ها را از افرادی که حامی مقاومت هستند تخلیه نماییم.
این مقام صهیونیستی همچنین از تصمیم‌گیری قریب‌الوقوع کابینه امنیتی در زمینه اجرایی شدن دیوار حائل در کرانه باختری خبر داده است.
«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی بر «ترور» تاکید کرده و گفته: «باید بار دیگر به ترورهای متمرکز درباره رهبران مقاومت باز گردیم... باید رهبران حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه ترور شوند!» رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که همواره به صورت علنی از ترور کردن حرف می‌زند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ضمن تاکید بر راهکار «دو دولت» برای حل بحران کنونی اظهار داشته که برای توقف عملیات ضد صهیونیستی فلسطینی‌ها باید تدابیر امنیتی را افزایش داد.
یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که این رژیم در حال بررسی پیشنهادی مبنی بر تبعید خانواده‌های مجریان عملیات شهادت طلبانه در کرانه‌باختری به نوار غزه است.
تمام این را‌هکارها در حالی است که انتفاضه سوم به سرعت ادامه دارد و امروز وارد روز پنجاه و پنجم می‌شود.
عملیات استشهادی در نابلس
در این میان خبر می‌رسد یک فلسطینی با خودروی خود چند صهیونیست‌ دیگر را در نزدیکی نابلس زیر گرفته است.
به گزارش فارس، به نقل از شبکه المیادین، در این عملیات که روز گذشته انجام شد سه صهیونیست زخمی شدند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند عامل حمله با تیراندازی صهیونیست‌ها به شدت زخمی شده اما هنوز زنده است.
منابع فلسطینی هم از زخمی شدن شش جوان فلسطینی به ضرب گلوله جنگی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و مسمومیت چهارتن دیگر بر اثر استنشاق گاز سمی در کرانه باختری و نوار غزه خبر می‌دهند.
نظامیان صهیونیست روز گذشته با حمله به مناطق مختلف در کرانه باختری 14 فلسطینی از جمله یک کودک را هم بازداشت کردند.
تاکنون که 55 روز از انتفاضه قدس فلسطینیان در کرانه‌باختری و قدس اشغالی می‌گذرد 97 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شده‌اند.
پاسخ دردناک
محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داده که اگر رژیم صهیونیستی دست به جنگ جدید علیه نوار غزه بزند با پاسخی کوبنده‌تر از جنگ قبلی مواجه خواهد شد.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به طرح ابتکاری برخی شخصیت‌های فلسطینی در خارج برای احیای روابط بین حماس و مصر گفته، ما از این تلاش‌ها استقبال می‌کنیم و آماده تعامل با آن هستیم.
سایر رویدادها
* جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند!
* خبرگزاری فلسطین الیوم اعلام کرده روز یک‌شنبه آینده کشورهای اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد در نظر دارند 20 قطعنامه ضد اسرائیلی تصویب کنند.