kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

کوتاه از سراسر جهان


اوکراین
خبرگزاری فرانسه: سخنگوی پنتاگون گفته که نیروهای آمریکایی آموزش سربازان و نیروهای عملیات ویژه دولت نارنجی اوکراین را در این کشور جنگ‌زده آغاز کرده‌اند. واشنگتن به غیر از آموزش نظامی به دولت «کیف» میلیون‌ها دلار کمک مالی کرده است.
کره شمالی
ایسنا: دولت کره شمالی شدیدا به رزمایش‌های سئول با مهمات جنگی در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه دو کشور اعتراض و کره جنوبی را به رویارویی در روزهای آینده تهدید کرده است.
ژاپن
ژاپن تودی: ژاپن در اقدامی که آشکارا از تلاش این کشور برای فرو نشاندن تنش‌ها میان توکیو و پکن حکایت دارد اعلام کرده که در عملیات نظامی آمریکا که قرار است در دریای جنوبی چین انجام دهد مشارکت نخواهد کرد.
انگلیس
رویترز: «جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در جلسه مجلس عوام این کشور گفته: لندن از اشتباهات گذشته خود در درگیری‌های نظامی درس عبرت نگرفته است و همچنان در کشورهای دیگر دخالت می‌کند.
افغانستان
خبرگزاری جمهور: منابع خبری افغانستان می‌گویند ماموریت نظامی 21 کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا پایان سال 2016 در افغانستان تمدید شده است.
بحرین
شبکه تلویزیونی لوءلوء: نیروهای امنیتی آل‌خلیفه 62 مداح و سخنران مذهبی را احضار کرده و به 40 مورد نمادهای عزاداری امام حسین(ع) حمله کرده‌اند. در نتیجه این حملات از آغاز ماه محرم تاکنون ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.
لیبی
ایرنا: بنابر اعلام هلال احمر لیبی یک گور دسته جمعی با 20 جسد در شهر ساحلی «زلیتین» در لیبی کشف شده است. هنوز علت مرگ این افراد و هویت آنها مشخص نشده است. از آغاز سال جاری میلادی بیش از 3000 مهاجر حین مهاجرت به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
الجزایر
خبرگزاری فرانسه: رئیس سابق تشکیلات مبارزه با تروریسم الجزایر به اتهام از میان بردن اسناد و نافرمانی از ارتش در دادگاه نظامی محاکمه می‌شود. ژنرال حسان به مدت دو دهه هدایت مبارزات ارتش با گروه‌های افراط‌گرا را برعهده داشت و به خاطر نفوذ دیرینه‌اش به «خدای الجزایر» معروف شده بود.