kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از جشنواره فیلم مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران و مسئولان جشنواره مقاومت و بنیاد فرهنگی روایت عصر روز دوشنبه در محل بنیاد فرهنگی روایت برگزار شد.


در این نشست که حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دکتر لاله افتخاری، حجت‌الاسلام پژمانفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت،  و دیگر مسئولین و دست‌اندرکاران حضور داشتند چالش‌های حوزه هنر و سینمای مقاومت و ضرورت‌های ملی و منطقه‌ای جشنواره مقاومت و فعالیت‌های بنیاد روایت و انجمن و شهرک سینمایی دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست ضمن تأکید و تصریح بر تقویت جریانات ارزشی و دلسوز نظام و رهبری گفت: لازم است بر اساس نیازها و اولویت‌های حوزه هنر و سینمای دفاع مقدس و مقاومت نیازسنجی و برآورد صورت گیرد و جوری حرکت نکنیم که به روزمرگی دچار شویم. تعریف دکترین برای بنیاد فرهنگی انقلاب یک ضرورت است. مضافا، اینکه در این تعریف و طراحی حتماً باید فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را به عنوان دستورالعمل سرلوحه قرار بدهیم.
وی افزود: معتقدیم برای تقویت و حمایت از جریانات فرهنگی انقلاب و سینمای مقاومت ردیف بودجه‌ای از سوی دولت تعریف شود تا برنامه‌های استراتژیک محور فرهنگ مقاومت بی‌پشتوانه نماند.
نصرالله پژمانفر رئیس کمیته هنر، گردشگری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست  گفت: متأسفانه در حوزه فرهنگ و سینِما به کارهای اساسی و جدی نیاز داریم و تاکنون توقعات در این عرصه‌ها برآورده نشده است حتی، جشنواره فیلم فجر به رغم هزینه‌های بالا نتوانسته است سینمای ایران را به سمت تراز انقلاب اسلامی ببرد.
دکتر لاله افتخاری از دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بر ضرورت تشکیل جبهه فرهنگی و هنری و سینمایی مقاومت و دفاع مقدس تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: ما نیازمند الگوسازی هستیم و این جریان با ایجاد یک جبهه واقعی و هدفمند صورت می‌گیرد.