kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    واژگونی مینی‌بوس با 2 کشته
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی جلفا گفت: در پی اطلاع‌رسانی شهروندان مبنی بر واژگونی یک مینی‌بوس در محور مرند-جلفا ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ کاظم دهقانی افزود: کارشناسان پلیس راه، علت واژگونی این خودرو را بی‌احتیاطی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با انحراف از مسیر اصلی اعلام کردند.
وی ادامه داد: در این حادثه دو مسافر زن جان خود را از دست داده و 13 نفر مجروح شدند که 6 نفر از آنان به کمک پلیس و عوامل اورژانس برای مداوا به تبریز منتقل و 7 نفر به صورت سرپایی در بیمارستان «دکتر ساجدی» هادی‌شهر مداوا شدند.
مرگ 2 راننده هنگام باطله‌برداری
کرمان- ایرنا: یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه کامیون روز دوشنبه هنگام بارگیری باطله‌های سنگ‌آهن در مجتمع معدنی سنگ آهن گل‌گهر سیرجان زیر باطله‌های سنگ‌آهن مدفون شد.
فرمانده پلیس راه سیرجان گفت: بی‌احتیاطی در بارگیری باطله‌های سنگ آهن که تا ارتفاع زیاد روی هم قرار گرفته بودند و ریزش ناگهانی این باطله‌ها موجب زیر آوار رفتن کامیون و بیل مکانیکی شد.
سرگرد اسماعیل جهانشاهی افزود: 2 راننده بیل مکانیکی و کامیون زیر آوار جان خود را از دست دادند.
مرگ راننده با سرعت غیرمجاز
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راهور اصفهان گفت: 10 دقیقه بامداد سه‌شنبه ماموران گشت پلیس راهور اصفهان از برخورد یک سواری هیوندای با شیء ثابت در بزرگراه شهید «صیاد شیرازی» باخبر شدند که سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ حسین غلامی افزود: در این سانحه خودرو هیوندای با یک شيء ثابت برخورد کرده بود که سرنشین 25 ساله آن جان خود را از دست داد. سرهنگ غلامی ادامه داد: کارشناسان پلیس راهور اصفهان علت این حادثه را سرعت غیرمجاز اعلام کردند.
گاردریل جان راننده را گرفت
شهرکرد- باشگاه خبرنگاران جوان: رئيس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پیکان با گاردریل در محور گندمان- بروجن چهارمحال و بختیاری، راننده 52 ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
سرهنگ حمزه رفیعی افزود: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده علت وقوع این حادثه بود.
کشف 496 کیلو ماده مخدر
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران انتظامی شهرستان «خمیر» در پی دریافت خبری مبنی بر تردد سوداگران مرگ در محور روستای «زادمحمود» با انجام ایست و بازرسی و توقیف یک دستگاه سواری پیکان در بازرسی از آن 374 کیلو و 365 گرم تریاک کشف کردند.سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی افزود: در عملیاتی دیگر، ماموران انتظامی پاسگاه شمیل «بندرعباس» حین گشت‌زنی در محورهای خاکی پشت نیروگاه برق به 3 نفر که پیاده در حال تردد بودند مشکوک شدند و در بازرسی از وسایل آنان 63 کیلوگرم تریاک کشف و متهمان را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: همچنین، ماموران انتظامی شهرستان «حاجی‌آباد» حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک شدند و در بازرسی از آن 57 کیلوگرم و 200 گرم تریاک کشف و 2 متهم را دستگیر کردند.
خرم‌روی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی فاریاب «رودان»، حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه پژو 405 را توقیف و در بازرسی از آن دوکیلوگرم هروئین کشف و 2 متهم بازداشت شد.
توقیف 277 کیلو ماده افیونی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر این استان از تردد قاچاقچیان با 2 دستگاه سواری پژو 405 در محورهای مواصلاتی یزد مطلع شدند.
سرتیپ ایرج کاکاوند ضمن اشاره به ردگیری مسیر دقیق حرکت قاچاقچیان توسط تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد و مهریز، افزود: روز دوشنبه 2 دستگاه خودرو سواری 405 مربوط به سوداگران مرگ در مسیرهای فرعی و مواصلاتی استان مشاهده شد که ماموران پلیس، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه آنها را متوقف کردند.
وی ضمن اشاره به دستگیری 4 تن از سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان بیش از 277 کیلو مواد مخدر، شامل 255 کیلو تریاک و 22 کیلو و 500 گرم مرفین کشف شد.
قاتل پیرمرد ایذه‌ای به دام افتاد
ایذه- فارس: دادستان عمومی و انقلاب ایذه از دستگیری قاتل 24 ساله پیرمرد ایذه‌ای پس از 3 ماه خبر داد.
فیصل مزرعه گفت: قاتل که فرزند این پیرمرد و نابینای 79 ساله است در حادثه حریق ساختگی مصدوم که پس از 2 هفته به مرگ منجر شد. قاتل انگیزه خود از قتل را وجود اختلاف با پدر و انتقامجویی اعلام کرد.
جسد زن جوان در صندوق خودرو
سراب- فارس: ماموران پلیس راه سراب با متوقف ساختن خودرویی با پلاک اردبیل درخواست ارائه مدارک می‌کنند که راننده بلافاصله از محل فرار کرد و به علت سرعت بالا در ادامه راه بر اثر تصادف متوقف شد و با ورود پلیس به محل صحنه، راننده خودرو با تغییر مسیر قصد برگشت به سمت مبدا را داشت که با تعقیب و گریز ماموران کلانتری سراب، فرد یاد شده ماشین را رها کرد و متواری شد.
میکائیل وطن‌خواه در بازرسی از خودرو جسد زن 32 ساله‌ای در صندوق علت آن کشف و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی تحویل داده شد.
وی ادامه داد: راننده خودرو که احتمالا قاتل این زن است شناسایی شده و تلاش برای دستگیری وی در حال انجام است.
خودرو رونیز با 49 میلیون خلافی
اصفهان: خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهور شهر اصفهان حین کنترل تردد خودروها در شهر اصفهان یک دستگاه سواری رونیز پر تخلف را شناسایی و متوقف کردند، و در استعلام به عمل آمده مشخص شد این خودرو دارای 49 میلیون و 500 هزار ریال جریمه پرداخت نشده و 75 فقره تخلف است.
سرهنگ حسین غلامی افزود: بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این خودرو تخلفات ساکن است.
کلاهبرداری 13 میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها:فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: با گزارش تعدادی از کشاورزان مبنی بر کلاهبرداری با پیش خرید محصولات زراعی توسط فردی میانسال تیمی از ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ سید حسن حسینی افزود: ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی اظهارات این افراد دریافتند که فرد خریدار که هویت او جعلی است پس از جلب اعتماد کشاورزان با چک‌های مدت‌دار بلامحل از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات میدانی محل اختفای این فرد را در یکی از مناطق حاشیه شهر نیشابور شناسایی کردند.
حسینی اعلام کرد: متهم 45 ساله که 7 فقره سابقه کلاهبرداری در پرونده‌اش داشته در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه به 13 میلیارد ریال کلاهبرداری محصولات زراعی کشاورزان در این شهرستان و شهرهای همجوار با چک‌های بلامحل مد‌ت‌دار اعتراف کرد.