kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

بیماری لکه سفید میگو به هرمزگان رسید

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان از ورود بیماری لکه سفید میگو به مزرعه پرورشی مغان در غرب این استان و موافقت با 600 میلیون تومان اعتبار برای مقابله با شیوع این بیماری خبر داد.


محمد جانباز گفت: این بیماری می‌تواند در مدت زمان کوتاهی باعث تلفات زیادی در مزارع پرورش میگو شود. استان هرمزگان تاکنون از بیماری لکه سفید عاری و پاک بود اما از سه تا چهار هفته پیش از بندر مغان گزارش‌هایی دریافت شده که حاکی از مشاهده این بیماری است.
جانباز یادآور شد: طی تمهیدات انجام شده، در مدت 15 روز تمام میگوهای مجتمع مغان که حدود 426 تن می‌شد را صید کردیم که در این میان چهار تن تلفات داشتیم.
وی گفت: شیوع و گسترش این بیماری می‌تواند صنعت پرورش میگو استان را متوقف کند و تولید و صادرات این محصول مهم را به صفر برساند.
جانباز با بیان اینکه طرحی پیشگیرانه توسط دامپزشکی هرمزگان برای جلوگیری از سرایت این بیماری به سایر مزارع تهیه و تدوین شده است، گفت: باید در شرایط بحرانی لوازم و اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم از بروز خسارت‌هایی که بعضا غیرقابل جبران است جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرحی پیشگیرانه توسط دامپزشکی هرمزگان برای جلوگیری از سرایت این بیماری به سایر مزارع تهیه و تدوین شده است، گفت: باید در شرایط بحرانی لوازم و اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم از بروز خسارت‌هایی که بعضا غیرقابل جبران است جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به حضور نوبخت معاون ریاست جمهوری در هرمزگان طی روزهای اخیر اضافه کرد: در نشستی که با حضور وی برگزار شد، با اعتبار مورد نیاز که برابر با 600 میلیون تومان برای اجرای طرح مذکور است، موافقت شد.