kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
نماینده مردم آبادان در مجلس:

کنسولگری عراق در صدور ویزای اربعین ‌کند است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه برای حل مشکل صدور روادید توسط عراق برای زوار اربعین چاره‌اندیشی کند.


محمدسعید انصاری با انتقاد از روند صدور ویزا توسط کنسولگری عراق اظهار کرد: روند فعلی خیل عظیم مشتاقان حضور در مانور عظیم اربعین امسال را محروم خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: تعداد زیادی از مردم برای دریافت روادید مشکل دارند و متاسفانه زمان دریافت مدارک و صدور ویزا در حال حاضر بسیار زیاد است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه در اخبار قبلی برخی مسئولان اجرایی از صدور یک روزه ویزا خبر داده بودند که این موضوع باعث شده اکثر زوار برای دریافت ویزا به شهرهای خرمشهر و سوسنگرد مراجعه کنند این در حالی است که دولت عراق هیچ تمهیداتی در این خصوص نیندیشیده و با ارسال گروه پنج نفره زوار را در بلاتکلیفی قرار داده است.
انصاری با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی و عدم دریافت ویزا توسط تعداد کثیری از مردم گفت: وزارت خارجه و مسئولان استانی بایستی برای مدیریت بحث خروج زوار اربعین هرچه زودتر از طریق وزارت خارجه عراق چاره‌اندیشی کنند. وی ادامه داد: تاخیر در صدور ویزا  باعث تراکم جمعیت در روزهای پایانی مراسم اربعین خواهد شد که این موضوع امکان مدیریت مراسم را قطعا  با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.