kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

کوتاه از شهرستان ها


پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی
مانه و سملقان- خبرنگار کیهان: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: متقاضیان کشت گلخانه‌ای و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با ارائه طرح خود بر اساس اقلیم می‌توانند از تسهیلات در این بخش استفاده کنند. وی تصریح کرد: دولت 85 درصد هزینه مربوط به استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین را پرداخت می‌کند.
احداث سامانه پرتودهی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری پس از بازدید از مراحل ساخت سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد گفت: این سامانه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ملک محمد قربانپور افزود: این سامانه در 13 هزار مترمربع در زمین در حال احداث است و با بهره‌برداری از آن برای 60 نفر شغل ایجاد می‌شود.وی تصریح کرد: سامانه چند منظوره تابش گاما برای خدمات پرتوآوری محصولات پزشکی، کشاورزی و مواد غذایی، زمینه ورود صنایع بسیاری را در این استان فراهم می‌کند.
برپایی نمایشگاه «بسیج در کلام رهبری»
اهواز- خبرنگار کیهان: نمایشگاه «بسیج در کلام رهبری» به مناسبت هفته بسیج در محل اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان افتتاح شد.
این نمایشگاه دارای چهار غرفه با عناوین «بسیج از صدر اسلام تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی»، «دوران دفاع مقدس»، «فعالیت‌های بسیج در دوران سازندگی» و «بسیج، بصیرت و میدان حضور برای حل مشکلات» است.همچنین در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاه عکس با موضوع «شهدای حرم و شهدای استان» برپا شده و گلچینی از تصاویر فعالیت‌های شاخص بسیج فرهنگیان استان خوزستان به نمایش درآمده است.
جلوگیری از فعالیت فروشگاه‌های بدون مجوز
ساری- خبرنگار کیهان: از ادامه فعالیت فروشگاه‌هایی که در مازندران با نصب تابلوی برند و اما بدون مجوز در حال فروش کالا هستند جلوگیری خواهد شد.رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران با اعلام این مطلب گفت: تمام فروشگاه‌های بزرگ برند خارجی در سطح استان به منظور اجرای قانون و مقررات صنفی و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید برای احراز هویت و ثبت اطلاعات نمایندگی رسمی در سامانه ثبت‌نام کنند.محمد محمدپورعمران افزود: چنانچه در بازرسی‌های معمول غیر از موارد فوق مشاهده شود از ادامه فعالیت این فروشگاه‌ها با تابلوی برند بدون مجوز قانونی جلوگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته چنانچه این فروشگاه‌ها دارای پروانه کسب باشند می‌توانند به فعالیت عادی خود و بدون استفاده از برند نام خارجی ادامه دهند و در صورت نداشتن پروانه طبق قانون نظام صنفی کشور نسبت به تعطیلی و پلمب واحد اقدام خواهد شد.
سمنان سومین استان بیابانی کشور
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این استان با 5 میلیون و 200 هزار هکتار بیابان پس از کرمان و اصفهان بیشترین مساحت بیابانی کشور را به خود اختصاص داده است.
علینقی حیدریان افزود: مساحت بیابانی سمنان 55 درصد خاک این استان و 16 درصد خاک کشور را تشکیل می‌دهد.وی گفت: 352 هزار هکتار مساحت جنگلی سمنان است که 4 درصد مساحت استان و 25 صدم درصد جنگل‌های کشور است.وی با بیان اینکه استان سمنان مراتع درجه یک ندارد، گفت: 211 هزار هکتار مرتع درجه 2 و 3 میلیون و 530هزار هکتار مرتع درجه 3 در این استان موجود است.