kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

دانشجوی شهید محمود اسدی(دانشگاه در جبهه - ۱۲۹)

شهيد محمود اسدي در سال 1348 متولد شد. وي چهار سال ابتدايي را در مدرسه مالك اشتر تحصيل نمود و سال چهارم را به‌طور جهشي در سه ماه تابستان گذراند و تحصيلات خويش را تا دوره راهنمايي با موفقيت پشت سر گذاشت و در دوره دبيرستان در رشته رياضي فيزيك مشغول شد و بعد از اتمام تحصيل در دبيرستان در آزمون ورودي دانشگاه‌ها شركت كرد و در دانشگاه تهران رشته مهندسي مواد و متالوژی پذیرفته شد.


با بمباران و اعزام دانشجويان به جبهه‌ها دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه تهران به صورت نيمه تعطيل درآمد و سرانجام در طی عملیات مرصاد و در تاريخ 6 مرداد 1367 به ديار عاشقان پيوست .
در بخش‌هایی از وصیت نامه بسیجی دانشجو «شهید محمود اسدی» می‌خوانیم:
با عرض ادب خدمت آقا امام زمان(عج) كه دنيايي در انتظارش مي‌سوزد و رهبر كبير انقلاب(ره) و شهيدان خونين كفن.
بنده حقير سراپا تقصير هرگاه به گذشته خود فكر مي‌كنم تنم به لرزه مي‌افتد که وقتي با كوله‌باري از گناهان پا به آن سرا مي‌گذارم سرپا ايستادن برايم مشكل مي‌شود و اينجا معنويت جبهه اين گريه و زاري كردن‌ها براي امام‌حسين(ع) و ائمه(ع) و توسل جستن به آنها به فريادم مي‌رسد و قدم هايم را استوار مي‌گرداند.
جبهه مكان بالا بردن معنويت‌هاست و انسان عاشق شهادت مي‌شود و اينجاست كه آدمي از همه چيز دل مي‌كند و چشم مي‌پوشد و اگر هزاران بار او را در راه پروردگارش بكشند و باز زنده‌اش كنند باز هم پروايي از شهادت ندارد.
از شما مي‌خواهم حامي هميشگي امام(ره) و پشتيبان رزمندگان خود باشيد. پيوسته ذاكر خداوند باشيد. بسيار دعا و مناجات كنيد. قرآن را زياد بخوانيد. همواره با وضو باشيد. نماز را اول وقت بخوانيد و شما را به جهاد سفارش مي‌كنم كه پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايند: «اوج مسلماني جهاد در راه خداست كه جز مسلمانان برجسته به آن نمي‌رسند.»