kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

تشییع شهدای انفجارهای بیروت با شعارهای خودجوش لبنانی‌ها علیه آل سعود

شهروندان لبنانی با شعار «مرگ بر آل سعود» پیکر شهدای انفجارهای تروریستی پنجشنبه در ضاحیه جنوبی بیروت را تشییع کردند.
سرویس خارجی-

اهالی بیروت پایتخت لبنان روز گذشته به صورت خودجوش شعارهایی علیه رژیم آل سعود سر داده و مزدوران این رژیم را مسئول انفجارهای تروریستی خونین در جنوب بیروت دانستند.شهروندان لبنانی با تشییع پیکر شهدای این انفجارهای تروریستی تاکید کردند که «آل سعود مسئول ریخته شدن هر قطره خونی است که در کشورهای عربی ریخته می‌شود.»
در دو انفجار انتحاری منطقه «عین‌السکه» در «برج‌البراجنه» در جنوب بیروت دست‌کم 43 نفر شهید و بیش از 240 نفر مجروح شدند. تقریبا تمام قربانیان این حملات که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت غیرنظامیان هستند.
به گزارش تسنیم، این اولین باریست که طنین شعار مرگ بر آل سعود در بیروت بالا می‌رود. پایتخت لبنان از دو سال پیش بارها هدف انفجارهای تروریستی قرار گرفته است که بسیاری از مردم لبنان، انگشت اتهام را به سوی رژیم آل سعود مبنی بر دست داشتن در این انفجارها نشانه می‌روند.از نگاه بسیاری از مردم لبنان رژیم آل سعود منبع و منشأ ترور در خاورمیانه و تمام جهان است و داعش نیز چه از نظر ایدئولوژی و چه از نظر مالی و نظامی از سوی وهابیون سعودی تغذیه می‌شوند.به گفته فعالان لبنان، رژیم آل سعود تامین‌کننده و آموزش‌دهنده تروریست‌های انتحاری است که آنها را به لبنان، عراق، سوریه و یمن اعزام می‌کند و مسئولیت هر عملیات تروریستی در کشورهای عربی برعهده این رژیم است و به همین سبب طبیعی است که پس از اقدام جنایتکارانه مردم علیه این رژیم شعار دهند.
این فعالان تاکید دارند که انفجارهای تروریستی بیانگر انتقامجویی آل سعود از لبنان به نیابت از رژیم اسرائیل است که لبنان با مقاومت خود بینی این رژیم را به خاک مالید.در همین رابطه شخصیت‌های مختلف جهان انفجار ضاحیه بیروت را به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت گفتند.خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در تماس‌های جداگانه با دبیرکل حزب‌الله انفجارهای ضاحیه را محکوم کردند و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفتند. محکومیت این جنایت از سوی کشورهای غربی، ضعیف و در مقایسه با محکومیت انفجارهای پاریس تقریبا هیچ بود!