kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

افتخارآفرینان کشتی در دام جاه‌طلبان بیمار، اسیر نشوند!(نکته ورزشی)

سرویس ورزشی-
 اهالی کشتی از ماجرای صادق گودرزی و فدراسیون کشتی اطلاع دارند و می‌دانند که گودرزی در مصاحبه‌ای به شدت علیه فدراسیون کشتی و نحوه مدیریت آن و مربیان تیم ملی کشتی آزاد و... موضع گرفته بود، که با واکنش فدراسیون و به ویژه مربیان تیم ملی کشتی آزاد،‌(محمد طلایی و...) روبه‌رو شد. این ماجرا سرانجام با پا درمانی منصور برزگر که باعث شد فدراسیون‌نشینان با حضور گودرزی در فدراسیون موافقت کنند و به اصطلاح او را بپذیرند، و ابراز ندامت صادق گودرزی و گذشت طلایی و مربیان تیم ملی و... ختم به خیر شد و...
اما حیف است که این موضوع به‌عنوان درس عبرت برای سایر اهالی کشتی، به ویژه آنها که اسم و رسمی دارند و افتخاراتی را به نام خود در کشورشان ثبت کرده‌اند، حفظ نشود و دیر یا زود از بین برود.
درس بزرگ این ماجرا این بود که چهره‌های نامدار کشتی در دام جریانات بیمار، جاه‌طلب و قدرت‌پرست نیفتند. کسانی که در هر دوره و هر مقطعی چون به بازی گرفته نمی‌شوند، یا پست و مقام به آنها نمی‌دهند و سبیلشان چرب نمی‌شود و... خلاصه چون «نیستند»، سعی می‌کنند با لطائف الحیل و به ویژه امکانات بادآورده و پول مردم و بیت‌المال، در کار مدیریت‌های کشتی اخلال‌کنند، موش بدوانند، خودشان را پشت این و آن قایم کنند و دعوا و تفرقه راه بیندازند.
صادق گودرزی در دام این جریانات افتاد و خوشبختانه با نصیحت و هدایت بزرگ‌ترهایی چون برزگر و... خیلی زود فهمید ماجرا از چه قرار است و چه کسانی و جریاناتی او را به بازی گرفته‌اند و... و عاقلانه‌ترین کار را انجام داد و به وادی لجبازی و «قد بازی»! و... این طور حرف‌ها نیفتاد و...
البته این حرف ما هرگز به معنی این نیست که در کشتی باب انتقاد و حرف حق زدن، بسته شود، این کار بدون تردید به ضرر کشتی و مسئولان آن است، حرف سر این است که کسی و جریانی، چهره‌های مطرح و افتخارآفرین کشتی را «هالو» فرض نکند و به نفع اهداف کوچک خود «بازیچه» قرار ندهد و... همین!