kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
گزارشی از آخرین وضعیت سرخپوشان؛ از درخواست پیشکسوتان تا واکنش وزارت ورزش

شرایط واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم نیست

علی رغم تلاش های صورت گرفته تا به امروز تغییری در شرایط پرسپولیس ایجاد نشده و این باشگاه همچنان درگیر مشکلات ریز و درشت مالی و مدیریتی است، البته دراین میان نقش وزارت ورزش و جوانان پررنگ است و باید با اتخاذ یک روش اصولی و منطقی تکلیف پرسپولیس و پس از آن استقلال را روشن نماید.

سرویس ورزشی-
علی رغم تلاش های صورت گرفته تا به امروز تغییری در شرایط پرسپولیس ایجاد نشده و این باشگاه همچنان درگیر مشکلات ریز و درشت مالی و مدیریتی است، البته دراین میان نقش وزارت ورزش و جوانان پررنگ است و باید با اتخاذ یک روش اصولی و منطقی تکلیف پرسپولیس و پس از آن استقلال را روشن نماید.    
پرسپولیس به عنوان یکی از تیم های پرطرفدار تیم‌های فوتبال ایران، حساس ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. از یک سو باشگاه با حجم وسیعی از بدهی های انباشته روبرو است و از سوی دیگر با وجود مشکلات مالی فراوان، بازیکنان انگیزه چندانی برای ادامه لیگ ندارد. تمام این اتفاقات در شرایطی که پرسپولیس کماکان یکی از شانس های قهرمانی به حساب می آید و هواداران میلیونی اش امیدوارند پس از مدتها جام قهرمانی لیگ را بدست آورند.  
در چنین شرایطی بود که بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس مدعی شدند، یکبار برای همیشه باید تکلیف این باشگاه مردمی مشخص شود و وزارت ورزش گام های ابتدایی را برای خصوصی کردن پرسپولیس بردارد.   
وزارت ورزش وارد گود شد
با توجه به اهمیت موضوع، وزارت ورزش و جوانان امیررضا خادم را به عنوان مسئول پیگیری این موضوع برگزید تا تدبیری را اتخاذ کند که آرامش مجددا به پرسپولیس بازگردد. درهمین زمینه جلسه ای در وزارت ورزش برگزار شد اما گویا نتیجه جلسه چیزی نبود که مدیران ورزش انتظارش را داشتند. گویا در خلال این جلسه سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس به مدیران وزارت ورزش اعلام کرده است که پرسپولیس به صورت پیمانی و مدیریتی به مدت 4 سال به یک نفر واگذار شود تا کلیه مسائل این تیم را پیگیری و حل کند. هر چند خادم نماینده وزارت ورزش و جوانان واکنشی نسبت به این پیشنهاد نداشته اما بیان این جمله که "تا دو هفته دیگر نتیجه این جلسه اعلام می شود”، نشان دهنده است که وزارتخانه حداقل تا به امروز موافق این پیشنهاد نیست.
زمینه های خصوصی سازی فراهم نیست
روز گذشته امیررضا خادم در گفت و گویی اظهار داشت: صادقانه بگویم اگرچه صحبت‌های زیادی در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح شده اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است و باید زمینه‌هایش فراهم شود. اگر بخواهم شفاف بگویم فعلا با این وضعیت شرایط مناسبی برای واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد که باید این شرایط را فراهم کرد. وی ادامه داد: باید تصمیمات خوبی گرفته شود تا این دو تیم به شرایط خوب خود برگردند و ما نمی‌خواهیم اتفاقی که برای باشگاه ابومسلم رخ داده برای استقلال و پرسپولیس رخ دهد و همه باید در کنار هم به این موضوع فکر و کمک کنیم.
نامه 40 تن از پیشکسوتان پرسپولیس
در حالی که خادم معتقد است در این مقطع زمانی امکان خصوصی شدن پرسپولیس وجود ندارد، روز گذشته نزدیک به 40 تن از پیشکسوتان پرسپولیس با ارسال نامه ای به وزارت ورزش و جوانان تاکید کردند که سهام این باشگاه متعلق به هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس است. در قسمتی از این نامه که به امضای نفراتی چون  بهزادی، وطن‌خواه، خوردبین، محرمی، عابدزاده، عرب‌شاهی، تاتار، مایلی‌کهن، سلطانی رسیده ،آمده است: «به وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کنیم که این سهام باید به پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس که برای این تیم زحمت کشیده‌اند و مالکان اصلی آن هستند واگذار شود، کسانی که برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند و حق آنها است که این سهام به آنها تعلق گیرد. شما هم باید به درخواست هواداران و پیشکسوتان در این‌باره جامه عمل بپوشانید.»
آنچه که مشخص بوده این است که علی رغم تلاش های صورت گرفته تا به امروز تغییری در شرایط پرسپولیس ایجاد نشده و این باشگاه همچنان درگیر مشکلات ریز و درشت مالی و مدیریتی است. بدون تردید دراین میان نقش وزارت ورزش و جوانان پررنگ است و باید با اتخاذ یک روش اصولی و منطقی تکلیف پرسپولیس و پس از آن استقلال را روشن نماید.