kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶

کوتاه از ایران


برگزاری همایش فقه هسته‌ای

قم - ایرنا: چهارمین پیش‌نشست همایش فقه هسته‌ای با عنوان «تقابل اندیشه اسلامی با اندیشه غربی در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی» در سالن امام‌خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.
مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار در این پیش نشست گفت: روش علمی غرب نسبت به ساخت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی، مبتنی بر تفکر و فلسفه‌ای است که به عنوان پشتوانه آن عمل می‌کند.حجت‌الاسلام قاسمی افزود:‌ در مقابل دیدگاه غربی، دیدگاه اسلامی مبتنی بر مبانی و دلایل زیربنایی مانند کرامت انسانی، اصل آرامش و امنیت، دوستی و صلح و قواعد برگرفته از مجموعه گزاره‌های دینی بر حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تائید می‌کند.
این همایش چهارشنبه در سالن همایش سازمان انرژی اتمی در تهران پنجشنبه در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار خواهد شد.

اجرای بیمه روستایی
خمام - فارس: مشاور معاون اول رئیس‌جمهور گفت: روستاییان با کمترین هزینه زیر پوشش بیمه حوادث روستایی قرار می‌گیرند.
سیدعباس پورهاشمی در مراسم افتتاح صندوق «تامین مالی خرد روستایی شهر خمام گیلان اظهار داشت: این صندوق باید مردمی و در اختیار روستائیان باشد. وی افزود: تمامی مسائلی که احتمال می‌دادیم در روستا ممکن است اتفاق بیفتد در بیمه دیده شده و روستاییان می‌توانند با هزینه‌ای ناچیز زیرپوشش بیمه حوادث روستایی قرار گیرند.

مشارکت جوانان در طرح ایمنی و سلامت
شهرکرد - ایرنا: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: 20 هزار جوان عضو این جمعیت، نوروز 93 در اجرای طرح ملی «ایمنی و سلامت» مشارکت می‌کنند.«وحید قبادی‌نیا» افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر امسال در یک هزار پایگاه کشور اجرا می‌شود.وی افزود: با تغییر رویکرد جمعیت هلال‌احمر برای برنامه‌های نوروز، در این طرح اقدامات لازم برای افزایش ایمنی و سلامت مسافران انجام خواهد شد.

کمک دولت به آبیاری تحت فشار
خرم‌آباد - ایرنا: رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال آینده همانند سال جاری پرداخت 85 درصد هزینه‌های لازم برای اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در کشور را ادامه خواهد داد.محمدتقی توکلی افزود: در این راستا مجلس شورای اسلامی دو هزار و 440 میلیارد ریال اعتبار دولتی را در بحث سیستم‌های آبیاری تحت فشار به 14 هزار میلیارد ریال افزایش داده است.
وی با بیان اینکه 25 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های بانک‌ها نیز به بخش کشاورزی اختصاص یافته گفت: بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده بر اثر خشکسالی نیز به مدت سه سال به تعویق افتاده و کارگاه‌های کشاورزی نیز تا سقف پنج نفر کارگر از پرداخت بیمه معاف شده‌اند.

تورم‌زا بودن سود بانکی
تبریز - ایرنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی بر اساس تورم در شرایط کنونی قابل اجرا نیست.«ارسلان فتحی‌پور» افزود: با توجه به اینکه نرخ تورم در ایران بالاست، تعیین سود بانکی بر اساس تورم موجب ورشکستگی واحدهای اقتصادی و تولیدی می‌شود.
وی افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی را تورم‌زا دانست و گفت: در شرایطی که همچنان در وضع رکود تورمی هستیم، افزایش سود بانکی موجب تشدید تورم می‌شود.
نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس با اشاره به اینکه افزایش تورم، کاهش ارزش پول ملی را در پی دارد، یادآوری کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده، می‌تواند تورم‌زا باشد و افزایش نرخ سود بانکی بر میزان تورم‌زایی خواهد افزود.