kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
معاون آب و فاضلاب کشور خبر داد

تولید 32 مگاوات برق در کشور با استفاده از انرژی خورشیدی

معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور از تولید4/32 مگاوات برق با استفاده از انرژی خورشیدی در تأسیسات آب و فاضلاب کشور خبر داد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور از تولید32/4 مگاوات برق با استفاده از انرژی خورشیدی در تأسیسات آب و فاضلاب کشور خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر حمیدرضا تشیعی در گردهمایی مدیران بهره‌برداری فاضلاب شرکتهای آب و فاضلاب سراسر کشور در بندرعباس افزود: این میزان برق امسال در 700 واحد از تأسیسات آب و فاضلاب کشور تولید و سبب صرفه‌جویی 44 میلیارد تومانی در این بخش شده است.
وی گفت: برق تولید شده در بخش تصفیه خانه‌های فاضلاب و یا خارج از آن مصرف می‌شود.
وی افزود: با این میزان تولید برق و صرفه‌جویی در این زمینه، میانگین هدر رفت آب و فاضلاب در کشور از 31 و هشت دهم درصد به 25 و پنج دهم درصد رسیده است. تشیعی با اشاره به راه‌اندازی 760 آزمایشگاه کنترل کیفی آب در کشور گفت: هم اکنون کنترل کیفی آب در بخش کلرزنی و رفع میکروبی به بیش از 99 درصد رسیده است که شاخص عالی محسوب می‌شود.معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور گفت: هشت شهر بزرگ کشور با مشکل جدی آب روبه‌رو هستند. تشیعی افزود: این شهرها مشهد، بندرعباس، تهران، اراک، قم، اصفهان، کرمان و همدان هستند که ظرفیت سد آنها به کمتر از 30 درصد رسیده است. وی گفت: براساس آمارها بارشهای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 15 درصد کاهش داشته است. معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور افزود: اکنون کشور در سیزدهمین سال خشکسالی قرار دارد و این بارندگی‌ها تأثیری در ذخایر سدها نداشته است.