kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲

لاریجانی رئیس کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی شد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال برای ریاست کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، انتخاب

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال برای ریاست کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، انتخاب
شد.
در ادامه شانزدهمین جلسه کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای مدت یک سال به عنوان ریاست این کمیته انتخاب شد.
بر اساس این گزارش، نمایندگان مجالس نیجریه و تونس نیز به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی انتخاب شدند.
رئیس مجلس در شانزدهمین جلسه کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت:  برای ما افتخاری است که میزبان نمایندگان مسلمان از کشورهای مختلف هستیم. این مجمع در شرایطی تشکیل شده که مسائل گوناگونی در کشورهای اسلامی مطرح است که لازم است نمایندگان امت اسلامی در این مورد به بحث بنشینند.
علی لاریجانی خاطر نشان کرد: امیدوارم در این مجمع چالش‌های مختلف بررسی شود که یکی از مهمترین آن‌ها مشکلی است که همیشه امت اسلامی را داغدار کرده است که آن موضوع‌ فلسطین است. علاوه بر این،‌ این مجمع فرصتی است که مسائل بین کشور‌ها مطرح و بررسی شود.
همچنین در شانزدهمین جلسه کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، کمیته امور مالی بعد از قرائت گزارش مالی اتحادیه در سال 2013، بودجه پیشنهادی سال 2014 را مطرح کرد که این بودجه به تصویب این اتحادیه
 رسید.
به گزارش خبرگزاری‌ها، کاظم جلالی سخنگوی نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی نیز از شرکت بیش از ۳۰ تن از رؤسای مجالس این کشور‌ها در این اجلاس خبر داد.