kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

حوادث کوتاه از کشور


    5 قربانی حادثه رانندگی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان از تصادف شدید یک دستگاه خودرو سواری پژو با کامیون در محور کلاله- گنبدکاووس خبر داد.
سرهنگ علیرضا قدمی گفت: این تصادف ساعت 14 روز یکشنبه در محور گنبدکاووس به کلاله و حوالی روستای «نیقاق» به وقوع پیوست.
وی افزود: در این تصادف سواری پژو 405 که از شرق به غرب در حرکت بود به دلیل تجاوز به چپ به صورت رخ به رخ با کامیون برخورد کرد.
قدمی ادامه داد: با توجه به ریزش باران و لغزندگی سطح جاده و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه، راننده و 4 سرنشین سواری پژو که همگی از اعضای یک خانواده بودند در دم فوت کردند.
تصادفات خونین در آمل
ساری- خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: در تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه نیسان که در منطقه پل مون رستوران سالاری رخ داد یکی از سرنشینان نیسان فوت کرد و 4 سرنشین دیگر مصدوم این دو خودرو به بیمارستان آمل منتقل شدند.
ذکریا اشکپور افزود: در اثر برخورد خودرو پراید با تیر برق در منطقه نظام‌آباد جاده قدیم آمل به بابل 2 نفر کشته و 3 نفر مصدوم و به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
برخورد مرگبار جرثقیل با تریلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: ساعت 13 روز یکشنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تصادف در کمربندی شهر نیشابور بلافاصله ماموران کلانتری 13 قدس به همراه نیروهای امدادی به محل سانحه اعزام شدند.
سرهنگ سیدحسن حسینی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد یک دستگاه کامیون جرثقیل که در مسیر مشهد به نیشابور در حرکت بوده پس از برخورد با تریلی به سمت چپ منحرف شده و در مسیر مخالف با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرده است.
در این سانحه راننده خودرو پراید علیرضا 34 ساله و سرنشین آن جمشید 24 ساله به علت شدت جراحت در دم فوت کردند و راننده جرثقیل نیز مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
وی تصریح کرد: کارشناس راهنمایی و رانندگی علت این سانحه را ناتوانی راننده جرثقیل در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
لغزندگی جاده حادثه آفرید
قزوین- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان بویین ‌زهرا از واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور بویین زهرا- دانسفهان در اثر لغزندگی خبر داد.
سرهنگ رسول حسین‌آبادی زمان این حادثه را ساعت 23 و 30 دقیقه شب دوشنبه اعلام کرد و افزود: راکب موتورسیکلت به دلیل عدم دید کافی واژگون و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارد شده در دم فوت کرد.
برخورد با صندوق مالی متخلف
گرگان- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی گلستان گفت: یک صندوق مالی متخلف که در یکی از مجتمع‌های مسکونی در گرگان فعالیت می‌کرد، با انجام کارهای پلیسی شناسایی شد.
سرتیپ سیدمحمود میرفیضی افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد گردانندگان این صندوق بیش از یک میلیارد و 370 میلیون ریال وجه نقد از شهروندان گرگانی دریافت کرده‌اند.
کشف 612 کیلو تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان «خمیر» با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پس از شناسایی منزل دپوی مواد مخدر و با هماهنگی مقام قضایی، در بازرسی از 3 دستگاه خودرو، 291 کیلو و 710 گرم تریاک کشف و 5 متهم را در این زمینه دستگیر کردند.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود:‌ طی عملیاتی دیگر، ماموران انتظامی پاسگاه «دهنک- بستک» حین گشت‌زنی در گردنه «پاسخند»، به دو دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند و رانندگان خودروها با مشاهده ماموران از محل گریختند.
وی ادامه داد: پس از یک تعقیب و گریز طولانی، قاچاقچیان خودروهای مذکور را رها کرده و با استفاده از مسیرهای کوهستانی از محل متواری شدند که ماموران در بازرسی از آنها، 230 کیلو و 980 گرم تریاک کشف کردند.
ملکی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 14 بندرعباس، در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مواد مخدر در یک منزل مسکونی، پس از بررسی اطلاعاتی و تایید صحت خبر، با هماهنگی مقام قضایی منزل مذکور را بازرسی کردند و از داخل یک دستگاه خودرو پژو 405 که داخل حیاط منزل پارک بود، 90 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
جاسازی نیم تن ماده مخدر در تریلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور به وسیله یک دستگاه خودرو تریلر تحقیقات گسترده پلیسی آغاز شد.
سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: در این عملیات مشترک غافلگیرانه که با هدایت لحظه‌ای اکیپ پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی انجام شد ماموران فرماندهی انتظامی یزد خودرو تریلر حامل مواد مخدر را توقیف کردند که در بازرسی از این خودرو 534 کیلوگرم تریاک کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری سوداگر مرگ یادآور شد: تحقیقات پلیسی در این‌باره ادامه دارد.
کشف 25 کیلو هروئین از قاچاقچیان
 اصفهان ـ خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از فعالیت 5 نفر از اتباع بیگانه که به طور گسترده اقدام به تهیه و توزیع هروئین می‌‌کردند مطلع شده و دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ احمدی افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی سرانجام مخفیگاه این سوداگران مرگ شناسایی شد و طی هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی ویژه در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه هر 5 نفر آنان دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 24 کیلو و 860 گرم هروئین که آماده توزیع بودند کشف شد.
احمدی ادامه داد: در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل و متهمان به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
انهدام 1/5 تن گوشت فاسد
سمنان - فارس: رئيس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار گفت: طی بازدید مشترک صورت گرفته به اتفاق کارشناسان شبکه بهداشت از مراکز و کارخانه‌های تولیدی تحت نظارت بهداشتی، یک هزار و 500 کیلوگرم مرغ تازه تاریخ مصرف گذشته در سردخانه یک شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی مشاهده و ضبط موقت شد.
حمیدرضا حسینی افزود: پس از نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم توسط دامپزشکی محموله مذکور به دلیل بالا بودن بار میکروبی غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم شد.
جاعل حرفه‌ای به دام افتاد
زنجان - فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری جاعل یک میلیارد و 500 میلیون ریالی در زنجان خبر داد.
مراد جعفری افزود: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری به پلیس آگاهی زنجان موضوع در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات لازم در این زمینه دریافتند فردی به هویت «م-ک» به صورت قراردادی در یکی از سازمان‌ها مشغول به کار بوده که پس از اتمام قرارداد کاری از تحویل دسته چک مربوطه خودداری و با جعل اقدام به کلاهبرداری کرده است.
جعفری با اشاره به اینکه ماموران در ادامه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم را شناسایی کردند، گفت: متهم با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.