kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱

رئیس سازمان بسیج اساتید:نگاه به غرب برای پیشرفت دولت را زمین‌گیر می‌کند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به خطرات نفوذ تفکر نگاه به غرب برای پیشرفت در بدنه اجرایی کشور تاکید کرد: چنین تفکری ممکن است دولت را زمین‌گیر کند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به خطرات نفوذ تفکر نگاه به غرب برای پیشرفت در بدنه اجرایی کشور تاکید کرد: چنین تفکری ممکن است دولت را زمین‌گیر کند.
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج  اساتید کشور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه با وجود تاکیدات رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت داخلی برای خلق حماسه اقتصادی، تفکری انحرافی با نفوذ در جایگاه‌‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به دنبال حل مشکلات اقتصادی از طریق ارتباط با غرب و کمرنگ شدن ارزش‌های انقلابی است و به همین دلیل در این مسیر موانعی ایجاد می‌‌کنند، گفت: کسانی که چنین تفکر انحرافی را دارند و معتقدند مشکلات اقتصادی کشور در ارتباط با غرب و علی‌الخصوص آمریکا قابل حل است باید به دو سوال اساسی در این زمینه پاسخ دهند. وی با تاکید بر اینکه کنار آمریکا و غرب بودن نه تنها مشکلات کشور به خصوص مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، بلکه به مشکلات می‌افزاید، یادآور شد: آمریکا و غرب برای استمرار حضور خود در منطقه کشورها را از نظر امنیتی به خود وابسته می‌‌کنند و به همین دلیل دولت‌هایی را بر روی کار می‌آورند که به آنها وابسته باشد، به همین دلیل این دولت‌ها پشتیبانی مردم خود را از دست می‌دهند. رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تنها با نگاه جهادی می‌توان به حماسه اقتصادی دست یافت، گفت: اگر دیدگاه کسانی که مسئولیت اجرایی و اقتصادی کشور را در دست دارند مدیریت جهادی باشد، عن ‌قریب دست‌یابی به این حماسه امکان‌پذیر است و قطعا با داشتن تفکراتی از جمله دنباله‌روی غرب این حماسه خلق نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: اگر چنین تفکر نگاه به غرب بر بدنه اجرایی حاکم شود، ممکن است خود دولت زمین‌گیر شود، چون خواسته مردم در انتخابات از دولت حل مشکلات اقتصادی بوده است. تجربه و تاریخ ثابت کرده است این مشکل تنها با توجه به درون نظام حل می‌شود نه با نگاه و توسل به غرب، بنابراین تفکری که این مسئله را مطرح می‌کند برای حل مشکلات اقتصادی راه به جایی نخواهد برد.