kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
یک مسئول خبر داد

اجرای طرح کارت اعتباری خرید از هفته آینده

مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اجرای «طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی» ظرف حدود یک هفته آینده خبر داد.


عباس هاشمی افزود: در این طرح خریداران می‌توانند با دریافت کارت اعتباری و مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده نسبت به خریداری کالاهای باکیفیت ایرانی اقدام کنند.
وی نرخ سود این نوع از تسهیلات را 12درصد اعلام کرد و افزود: فاز اول این طرح که با همکاری بانک مرکزی انجام می‌شود مشمول کلیه حقوق‌بگیران و بازنشستگان دولتی خواهد بود. از آنجا که تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اجرای سریع این طرح بوده است به گونه‌ای عمل شد تا مراحل اعتبارسنجی متقاضیان در بانک‌ها به حداقل برسد.
وی تاکید کرد: در این طرح کالاها از لحاظ کیفیت، قیمت و دوام و نیز خدمات پس از فروش گزینش شده هستند و بدین ترتیب با امکان انتخاب کالا توسط مشتریان فضای رقابتی عادلانه‌ای برای فروش ایجاد می‌شود.
هاشمی اعتبار این کارت‌ها را از زمان دریافت تا آغاز فرایند خرید دوماهه اعلام کرد و گفت: بازپرداخت اقساط کالاهای خریداری شده در این طرح طی 24 قسط تعیین شده است. شیوه‌ نامه، فهرست کالاها، واحدهای تولیدی، چگونگی انجام کار و... با بانک مرکزی هماهنگ شده است و احتمالا ظرف یک هفته آینده اجرایی شود.
مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی با اشاره به طرح‌های قبلی با سقف 8 میلیون تومان تحت عنوان خرید کالای مصرفی بادوام ایرانی و وام ازدواج 3میلیون تومانی (تسهیلات کالایی مصوب دولت برای مزدوجین) موضوع تبصره 26 قانون بودجه سال 1394 گفت: به دلیل برخی مشکلات و آماده نبودن زیرساخت‌های لازم و عدم آمادگی واحدهای تولیدی این نوع از پرداخت‌ها با استقبال کمتری روبرو شد.
وی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست کالاهایی که مشمول این طرح می‌شوند را از لوازم خانگی برقی و گازسوز، فرش و موکت، مصنوعات چوبی و مبلمان و سرویس خواب و بخشی از صنایع معدنی (چینی‌آلات و کاشی و سرامیک)‌را به اضافه واحدهای مشارکت‌کننده و واحدهایی که موجودی انبار خود را اعلام کرده بودند به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم و ان‌شاءالله با هماهنگی لازم طرح به اجرا درخواهد آمد.