kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

پایگاه خبری العهد: نیروی هوایی و دریایی اسرائيل مستقیما وارد جنگ یمن شده‌اند

پایگاه خبری العهد به نقل از یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد رژیم صهیونیستی از طریق ناوهای جنگی خود و هواپیماهای جنگی مستقیما در تجاوز به یمن مشارکت دارد.



به گزارش ایسنا، این منبع نظامی تصریح کرد: «اسرائیل در عملیات جنگنده‌های متجاوز سعودی که سلاح و مهمات را برای حمایت از تکفیری‌ها و داعشی‌ها و نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در مناطق مختلف استان تعز می‌آورند شرکت می‌کند.» وی افزود: «مشارکت نظامی مستقیم اسرائیل از طریق ناوها و کشتی‌هایی صورت می‌گیرد که در دریای سرخ و برخی جزایر عربستان و اریتره در این دریا حضور دارند. نیروهای نظامی اسرائیلی از مدت‌ها پیش در این دریا هستند و مشارکت آن‌ها با هدف سیطره بر تنگه «باب المندب» و سواحل یمن صورت می‌گیرد.» پیش از این نیز اخبار مربوط به حضور نیروهای بدنام بلک واتر در پوشش سربازان کلمبیایی در یمن منتشر شده بود. با توجه به علنی شدن روابط عربستان و اسرائیل در ماه‌های اخیر، مشارکت اسرائیل در تجاوز به یمن چندان غیرطبیعی به نظر نمی‌رسد. پیش از این نیز جنگنده‌های اسرائیلی همراه با عربستان در عملیات علیه یمن مشارکت داشتند.
 تظاهرات علیه سازمان ملل
از سوی دیگر، سازمان «جوانان یمن» و خانواده‌های قربانیان کشتار جزیره «عقبان» با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در شهر صنعا سکوت جهانی در قبال جنایت ائتلاف متجاوز عربی در هدف قرار دادن صیادان و کشته و زخمی شدن بیش از 200 تن را محکوم کردند.  معترضان سکوت «ذلت‌بار» جامعه جهانی در قبال این جنایت «شنیع» را محکوم کرده و از سازمان ملل خواستند مانع این‌گونه جنایات و تجاوزات شده و کمیته‌ای بی‌طرف برای تحقیقات شفاف و عادلانه در این زمینه تشکیل دهد. از سوی دیگر «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی در سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست راهبردی ابوظبی گفت، امارات متحده عربی تحمل این‌که یمن مبدل به پایگاه حز‌ب‌الله لبنان شود را ندارد!