kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

استفاده گسترده تروریست ها از سپرهای انسانی برای مقابله با ارتش سوریه

برخی منابع خبری اعلام کرده اند، تروریست های تکفیری برای مقابله با حملات موفق ارتش سوریه، بسیاری از مردم عادی و اسرای جنگی را داخل قفس کرده و در مناطق مختلف از آنها، به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کنند.


روزنامه السفیر، در این باره نوشت، گروه تروریستی-تکفیری «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش»، دهها اسیر از جمله غیر نظامیان و مردم عادی از علوی ها را در قفس های آهنی قرار داده و از آنها در غوطه شرقی (در حومه دمشق) به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
آنطور که خبرگزاری تسنیم نوشته، جیش الاسلام، اسیران را که شامل شهروندان عادی از طایفه علوی و نظامیان ارتش سوریه هستند، در داخل قفس‌های آهنین در میدان‌های غوطه شرقی ریف دمشق به ویژه شهر دوما قرار می دهد.
 به گفته«رامی عبدالرحمن» رئیس دیده بان سوری حقوق بشر، جیش الاسلام هدف از این اقدام را جلوگیری از بمباران و گلوله‌باران این مناطق توسط نیروهای ارتش سوریه اعلام کرده است و  در هر قفس سه ، چهار وگاهی هفت اسیر قرار می دهد.
در همین ارتباط یک نوار ویدئویی منتشر شده در اینترنت عبور دست کم سه کامیون را در خیابان های یک منطقه ویران شده نشان می دهد که حامل قفس های آهنی بزرگ هستند و در داخل هرکدام از قفس ها حدود هشت اسیر قرار دارد.گروه تروریستی جیش الاسلام از حمایت گسترده عربستان برخوردار است.