kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

کوتاه از سراسر جهان


بحرین
پایگاه خبری لو‌ءلوء: انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرده رژیم آل خلیفه در مراسم ماه محرم امسال به ویژه روز عاشورا جنایات زیادی در حق مردم مسلمان بحرین مرتکب شده و به غیر از حمله به نمادهای عاشورایی تعداد زیادی از علما، روحانیون و فعالان سیاسی را بازداشت کرده‌ است.
عربستان
پایگاه خبری العهد: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان که مدعی شده بود، بشاراسد در آینده سوریه جایی ندارد گفت: «عربستان در جایگاهی نیست که بتواند از آینده منطقه سخن بگوید.» راهکار آل سعود برای حل بحران سوریه «برگزاری انتخابات آزاد» بود!
اسکاتلند
ایندیپندنت: حزب کارگر اسکاتلند با حداکثر آرا با ادامه فعالیت انگلیس در توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود در خاک اسکاتلند مخالفت کرده است. 70 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که با ارتقای برنامه هسته‌ای انگلیس در اسکاتلند مخالفند.
لبنان
ایرنا: حزب‌الله لبنان اعلام کرده که نبرد مبارزان مقاومت در سوریه و مرزهای شرقی با تروریست‌های تکفیری، در کنار قدرت و اقتدار مقاومت، آمریکایی‌ها را وادار کرده که از لبنان برای شرکت در مذاکرات وین درباره سوریه دعوت کنند.
ژاپن
راشا تودی: مردم ژاپن در اعتراض به فرآیند جابه‌جایی پایگاه نظامی آمریکا در این کشور از جزیره اوکیناوا به منطقه‌ای دیگر در توکیو تجمع کرده‌اند. اوکیناوا در حال حاضر میزبان 50 هزار نیروی آمریکایی مستقر در ژاپن است.
سوریه
العالم: یک هیئت از روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های آکادمیک  اروپایی در دیدار با سفیر سوریه در بیروت بر حمایت از دمشق تاکید کرده و گفتند که سوریه به نمایندگی از جهانیان با تروریسم مبارزه می‌کند.
آمریکا
سی‌ان‌ان: 6600 زندانی زودتر از موعد از زندان‌های آمریکا آزاد شده‌اند. شلوغ بودن زندان‌ها دلیل این اقدام عنوان شده است. آمریکا بیشترین زندانیان را نسبت به جمعیت خود در جهان دارد.