kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱

رحمانی فضلی:افغانستان و پاکستان امنیت مرزهای خود را تامین نکنند مداخله می‌کنیم

وزیر کشور تاکید کرد: اگر افغانستان و پاکستان امنیت مرزهای خود را تامین نکنند حق خود می‌دانیم در این مورد مداخله کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر افغانستان و پاکستان امنیت مرزهای خود را تامین نکنند حق خود می‌دانیم در این مورد مداخله کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پنج سرباز ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: جلسات متعددی با مسئولان امنیتی اطلاعاتی و وزارت امور خارجه برگزار شده و اقدامات لازم در حوزه دیپلماتیک با وزارت امور خارجه انجام شده است.
وی افزود: تاکنون سه ملاقات مرزی با مرزبانان پاکستان انجام شده و روز دوشنبه نیز نیروهای مرزبانی ملاقات دیگری را انجام دادند، نکته مهم این است که اگر آسیبی به گروگان‌ها وارد شود به خاطر اینکه آنها هم مثل فرزندان خودمان هستند متاسف می‌شویم.
وزیر کشور با اعلام این که پاکستان و افغانستان در همسایگی ایران به محلی برای تجمع تروریست‌ها و اشرار تبدیل شده است تاکید کرد: خوشبختانه کشور ایران امن است اما کشورهای همسایه به محلی برای تجمع اشرار تبدیل شده‌اند، به همین دلیل آنها هر از چند گاهی دست به اقدامات کور می‌زنند.
وی با اشاره به این که از پاکستان خواسته‌ایم امنیت مرزهایش را تامین کند گفت: در صورتی که پاکستان نتواند امنیتش را تامین کند حق مداخله را برای تامین امنیت خود قائل هستیم.
به گزارش واحد مرکزی خبر، رحمانی فضلی تاکید کرد: از کشور پاکستان خواسته‌ایم با جدیت و قدرت با این موضوع برخورد کند، در غیر این صورت به ایران اجازه دهد تا عمق مرزهای پاکستان و افغانستان نیروهای ایران نفوذ کند چرا که با شرایط به وجود آمده ایران آمادگی و توان ایجاد فضای امنیتی جدید را برای منطقه خود دارد.