kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* در یک جلسه مشورتی در خصوص موضوع سوریه تمام اعضای شرکت‌کننده باید به صورت دایره‌وار کنار هم بنشینند ولی دیده شد که در این جلسه جان کری وزیر خارجه آمریکا در راس این جلسه حضور پیدا کرد و آقای ظریف از ایران در حاشیه میز قرار گرفت. این دیپلماسی ضعیف هر روز دشمن را گستاخ‌تر خواهد کرد.
نیک‌نام از قم
* مذاکرات وین عرصه‌ای بود که دشمنان تلاش داشتند ایران را در چارچوب خواسته آمریکا محدود سازند و اقتدار آن را از بین ببرند.
9527---0913
* نقشه آمریکا برای کنار گذاشتن بشار اسد رئیس‌جمهور مردمی سوریه این بود که با مشارکت ایران این کار را انجام بدهد و در این راه به همکاری آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان چشم دوخته بود. دستگاه دیپلماسی ما باید مواظب باشد با طناب آمریکا داخل چاه نیفتد.
6776---0912
* این کار که آقای ظریف از ایران و جان کری از آمریکا حضور در کنفرانس وین با موضوع سوریه را بهانه ملاقات با یکدیگر قرار داده و در خصوص برجام- که تکلیفش کاملا معلوم است- مذاکره بکنند، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.
3104---0912
* در این دولت از یک طرف شاهد رکود اقتصادی هستیم. از سوی دیگرگاهی به عزت کشور آسیب وارد می‌شود. با این وضع چرا مردم افسوس گذشته را نخورند.
3550---0912
* خداوند بر درجات امام راحل بیفزاید که در همان ابتدای نهضت فرمودند ما با آزادی رای زنان مشکلی نداریم اما در کشوری که مردانش حق رای ندارند، رای دادن زنان دروغ است. حالا ما هم با توانمندسازی اقتصادی زنان مشکلی نداریم اما در شرایطی که اکثریت پسران و مردان ایرانی برای یافتن کار و شغل کفش آهنی به پا کرده و بیکارند، توانمندسازی زنان تبلیغاتی است که فقط به درد رای جمع کردن در انتخابات می‌خورد!
2105---0910
* معاونت زنان ریاست جمهوری باید بسیار مراقب باشد که این معاونت دروازه نفوذ جاسوسان و نفوذی‌ها به اسم سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی آمریکایی نشود. آیا دستگاه‌های ذی‌ربط امنیتی- اطلاعاتی متوجه عملکرد این نهاد هستند؟
3730---0910
* بازدید شبکه خبری انگلیس آی‌تی‌وی نیوز از تاسیسات هسته‌ای کشورمان یک حرکت حساب شده از سوی دستگاه‌های جاسوسی غرب در جهت رصد نقاط حساس هسته‌ای و انتقال اطلاعات مربوط به سازمان‌های جاسوسی غرب برای اخلال علیه تاسیسات هسته‌ای است. لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ضمن رصد دقیق این حرکت مرموز و خنثی‌سازی رفتارهای بعدی و بالا بردن ضریب امنیتی تاسیسات، با افرادی که زمینه‌ چنین بازدیدهایی را فراهم می‌نمایند برخورد لازم را به عمل آورند.
0291---0918
* از بعضی قرائن پیداست که یک عده در پی اجرای برجام بدون توجه به  شرط‌های اعلام شده از سوی رهبری، مجلس و شورای امنیت ملی هستند. به کاسبان برجام باید هشدار داد که مرتکب چنین خطای استراتژیک نشوند چرا که در آن صورت از برجام چیزی باقی نخواهد ماند.
6430---0912
* دولت آقای روحانی برای اشتغال جوانان پسر بیکار جامعه کاری نکرده صحبت از اشتغال‌زایی برای زنان می‌کند. تو را به خدا بنویسید دست از این رویه‌های غلط بردارند.
1949---0912
* اگر نتیجه مذاکرات فتح‌الفتوح بود و تحریم‌ها ترک برمی‌د‌اشت و سپس از هم می‌پاشید چرا پس از مشروط کردن آن توسط رهبرمعظم  انقلاب در 9 بند که مورد تاکید ملت ایران است، برای تشکیل کمیته‌ای از صاحب‌نظران به منظور نظارت بر اجرای آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟ اکنون فوران آتشفشان شعارهایی مثل فتح‌الفتوح خاموش شده و هر دم اصلاحیه‌ای درباره بعضی اظهارات صادر می‌شود و ملت و دلسوزان هم پیوسته نگران و مراقب نفوذ از طریق برجام هستند، عزیزان دست‌اندرکار باید بیش از پیش مراقب باشند.
محمودی
* اگر آمریکا خیرخواه سوریه است چرا اصرار دارد رئیس‌جمهور منتخب مردم این کشور یعنی بشار اسد کنار گذاشته شود؟ این دموکراسی آمریکایی است که رای مردم را نمی‌پسندد.
1676---0910
* چگونه بپذیریم که انگلیسی‌های وحشی  آزادانه در خیابان‌های شهرهای رنگین به خون شهدای ما راه بروند و اگر صدایی از کسی بلند شود سخنگوی دولت برای دفاع از خارجی‌ها سینه سپر کند؟
8766---0912
* رئیس جمهور اعلام می‌کند برجام برای ایران فتح‌الفتوح است! رئیس مجلس اعلام می‌کند مصوبه مجلس در مورد برجام تحسین‌برانگیز است! اگر آن فتح‌الفتوح و این تحسین برانگیز است پس آقایان پاسخ دهند مشروط کردن اجرای برجام با 9 شرط رهبر معظم انقلاب چیست؟ آیا اگر رهبر عزیزمان این 9 شرط را تعیین نفرموده بودند خسارتهای جبران‌ناپذیری به کشور و ملت وارد نمی‌شد؟!
فراهانی
* آب خوردن مردم به تحریم گره خورده اما که خداوند در بارندگی اخیر تا حدودی خشکسالی را جبران فرمود. ولی آنچه به مسئولان اجرایی مربوط می‌شد این بود که با تدبیر آب‌ها را برای رفع نیازها مهار کنند تا علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن آب این خسارت‌ها نیز به مردم وارد نشود.
فرخی
* پارس کردن سگ‌های شیطان بزرگ پس از چندی خاموشی، مجدد شروع شده است. بار دیگر صحبت از گزینه‌های نظامی و اختیارات واگذار شده اوباما به برخی ولگردهای آمریکایی مطرح است. لازم بوده و هست که پاسخ مناسب و در خور شأن از جانب دیپلماسی داده شود تا در کنار فرش قرمزها و لبخندها، دافعه لازم نیز مدنظر باشد.
طالعی
* بوستان‌های واقع در محله شهید هرندی واقع در منطقه 12 در قرق افراد معتاد و قاچاقچی موادمخدر است. مسئولان امر به احترام این شهید و خانواده‌های شهدایی که در این منطقه ساکن‌اند برای سالم‌سازی این محیط کاری بکنند. چرا هر چند وقت یک بار سرکی می‌کشند و بعد خبری نمی‌شود؟
85324---0912
* به نظر می‌رسد شرکت آب و فاضلاب شهر ری به ناگاه آب بها را چند برابر کرده است. به طوری که قبض آب مصرفی ما تا به حال حدود 6 هزار تومان بود که به یکباره از 60 هزار تومان سر درآورد! این مشکل ما را به گوش مسئولین امر برسانید.
9968---0912
* با استخراج سنگ معدن توسط افرادی در روستای «برز رود نطنز» با انفجارهای مهیب علاوه بر اینکه روستای فوق طراوت و زیبائی گذشته را از دست داده، مشکلات زیادی برای اهالی روستا از قبیل گرد و غبار دائمی در روستا و محیط زندگی و منازل مردم به وجود آورده است طوری که هر روز باید به نظافت داخل خانه و گردگیری مشغول باشند و برخی افراد نیز از بیماران خود مراقبت نمایند که این انفجارات پر سر و صدا برای بیماران‌شان مشکل جدید ایجاد نکند.
سجادزاده- برز رود نطنز
* بنده سال گذشته از آموزش و پرورش بازنشسته شدم. ولی هنوز پاداش پایان کار ما را به صورت کامل نداده‌اند. وقتی دلیل آن را می‌پرسم می‌گویند اولاً تأمین اعتبار نشده است. ثانیاً اگر پول شما را بدهیم نرخ تورم بالا می‌رود!
3102---0915
* در آموزش و پرورش سیاست یک بام و دو هوا اجرا می‌شود. در مدارس دولتی می‌گویند معلمان ما دوره یکساله‌شان باید مرتبط باشد اما در مدارس غیر انتفاعی مثلاً منطقه 22 تهران معلمانی در کلاس حضور پیدا می‌کنند که 10 روز هم دوره ندیده‌اند. اگر معلم با رشته غیر مرتبط با 15 روز دوره می‌تواند سر کلاس حاضر شود چرا این روش در مدارس دولتی اجرا نمی‌شود؟
2438---021