kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
نامه 213 نماینده به رئیس‌جمهور

دولت شروط رهبر انقلاب درباره برجام را کامل رعایت کند

213 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار رعایت کامل شروط تعیین‌شده توسط رهبر معظم انقلاب درباره اجرای برجام شدند.

به گزارش فارس، 213 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، اعلام کردند انتظار است در راستای اجرای قانون و دفاع از منافع ملت ایران، شروط تعیین‌شده توسط رهبر معظم انقلاب در دستورالعمل‌شان درباره اجرای برجام به صورت کامل رعایت شود.
در ادامه این نامه تاکید شده است: علاوه بر تشکیل هیئتی با 3 ویژگی قوی، آگاه و هوشمند جهت نظارت بر اجرای برجام که در بند نهم دستورالعمل مقام معظم رهبری بدان اشاره شده است، قبل از اعلام رسمی رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا معطوف به لغو کامل تحریم‌های مالی و اقتصادی، نباید هیچ اقدام عملی در اجرای برجام صورت گیرد.
مصوبات نمایندگان
با تصویب نمایندگان خرید و فروش رأی از قبیل اقدام مستقیم و غیرمستقیم توزیع اقلام و لوازم که برای پذیرنده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک‌ها به اشخاص، هیأت‌ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم است.
از سوی دیگر اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی 3 سال دیگر تمدید شد.
وکلای ملت ایرادهای وارد شده از سوی شورای نگهبان به طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را نیز رفع کردند.
خبر دیگر اینکه مجلسی‌ها با بازگشت طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اعاده شده از شورای نگهبان به کمیسیون آیین‌نامه برای بررسی بیشتر موافقت کردند.
محمدعلی اسفنانی نماینده فریدن و فریدون‌شهر نیز با رای نمایندگان در جلسه علنی دیروز به عنوان ناظر مجلس در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی انتخاب شد.
همچنین در جلسه دیروز طرح الحاق شرکت دخانیات به وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت عادی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.
خبر دیگر اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پس از ارائه پیشنهادات وکلای ملت، طرح «تشکیل سازمان قرآن کریم» را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
نطق‌های پیش از دستور و تذکرات نمایندگان
زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر علوم خواستار جلوگیری از سخنرانی عناصر فتنه در دانشگاه‌ها شد.
سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس نیز در تذکری شفاهی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید محل جولان فتنه‌گران باشند، گفت: در هیچ کشوری به اخلال‌گران امنیت میدان داده نمی‌شود.
عبدالله تمیمی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مشکلات در شادگان به غایت خود رسیده است، گفت: دولت برای رفع مشکلات کشاورزان خرما به صورت تضمینی خریداری کند.
مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل نیز در نطق خود در مجلس گفت: توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای برجام از وظایف عمده مسئولان است و از جمله چالش‌ها می‌توان به رفت و آمدهای صوری هیأت‌های اقتصادی غربی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژادنماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود گفت: اگر منطقه حاصلخیز دشتستان و دارای ذخایر ملی و قطب تولید خرمای کشور در مسیر سفرهای تفریحی مسئولین و اعضای هیئت دولت در شمال کشور بود وضعیتی بهتر از این داشت.
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز طی تذکری از رویه هیئت رئیسه مجلس در تغییر رویکرد برای انتخاب اعضای ناظر پارلمان انتقاد کرد.
گفتنی است در جلسه علنی دیروز ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس در پاسخ به درخواست نماینده ایلام دستور اعزام تیم کمیسیون عمران به مناطق سیل‌زده این استان و رسیدگی ویژه به خسارات وارده به واسطه سیل را صادر کرد.
خبر دیگر اینکه رئیس مجلس در پی تغییر در برنامه تشکیل جلسات علنی مجلس، از دولت درخواست کرد برنامه ملاقات نمایندگان با وزرا، معاونین رئیس‌جمهور و سایر رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌ها از روزهای «دوشنبه» به روزهای «شنبه» تغییر یابد.