kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

جریمه قطع درختان از 500 هزار تا 180 میلیون تومان

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد داده شد که جریمه قطع هر درخت از حداقل 500 هزار تومان تا حداکثر 180 میلیون تومان باشد.

تقی‌پور به فارس گفت: در سال 89 شورای شهر مصوبه‌ای داشت که خانه شهریاران جوان زیرنظر سازمان فرهنگی هنری فعالیت کنند که مصمم به اجرای این مصوبه هستیم.وی درباره بررسی اصلاحیه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تهران اظهار داشت: قطع درختان غیرقانونی و بدون مجوز است و تنها در شرایطی که بررسی‌ها نشان دهد باید نسبت به جابجایی‌ آن درخت اقدام کرد.وی با اشاره به اینکه در دی ماه 93 جدول قطع درختان اصلاح شد، اظهار داشت: اصلاحیه صورت گرفته به حدی شدید بوده که مشوق‌های لازم برای کاشت درخت وجود ندارد.تقی‌پور خاطرنشان کرد: به هیچ دلیل نباید برای ساخت‌وساز درختی قطع شود و این موضوع چندین بار تذکر داده شده است.سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمترین جریمه برای قطع درختان 500 هزار تومان و حداکثر تا 180 میلیون تومان پیشنهاد شده است.
وی درباره قطع درختان باغ اراج اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از صاحب این ملک شکایت کرده است و با توجه به اینکه عمدا درخت‌های این باغ قطع شده است در انتظار حکم قوه قضائیه هستیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد زیادی از درختان در یک باغ قطع شود به هیچ وجه مجوز ساخت‌وساز در آن باغ داده نخواهد شد.