kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

قیام شیعیان عربستان با شعار هل من ناصر ینصر آل محمد؟

مردم شرق عربستان با برگزاری تظاهرات شبانه ضمن سر دادن شعارهای انقلابی درباره اعدام آیت‌الله نمر به آل سعود هشدار دادند.

پس از آنکه وزارت کشور عربستان حکم  اعدام آیت الله« نمر باقر النمر»  روحانی سرشناس شیعی را تأیید کرد، اعتراض‌ها در داخل و خارج از عربستان علیه آل سعود افزایش یافته است.
 در همین رابطه خبر می‌رسد  مردم شرق عربستان که تاکنون با برگزاری چند تظاهرات به «آل‌سعود» هشدار داده‌اند بار دیگر به خیابان‌ها ریخته‌اند.
 به گزارش فارس، تظاهرات مردم شهر «العوامیه» در اعتراض به حکم اعدام آیت‌الله«نمر» روحانی شیعی همچنان ادامه دارد. مردم این شهر شنبه‌شب در خیابان‌ها تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی این روحانی برجسته شیعیان عربستان شدند. علاوه بر عربستان، در کشورهای دیگر از جمله انگلیس نیز تظاهرات برای آزادی آیت‌الله «نمر» برگزار شده است. شیعیان عربستان دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «هل من ناصر ینصر آل محمد؟»، «وقت قیام فرا رسیده است و...».
روز یکشنبه 25 اکتبر (3 آبان) وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تایید کرد که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است. این حکم برای اجرا باید به تایید پادشاه عربستان برسد. از آن تاریخ به بعد علاوه بر رهبران جهان اسلام، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل و بسیاری از رهبران کشورهای جهان این حکم را محکوم کرده‌اند. محکومیت‌های آل سعود همچنان ادامه دارد.