kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

تشییع باشکوه شهدای انتفاضه در الخلیل/ مقاومت: دامنه انتفاضه گسترش می‌یابد

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر 5 شهید انتفاضه سوم که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بودند، فریاد ادامه مقاومت و انتفاضه سر دادند.

رژیم صهیونیستی شنبه شب پیکر 5 شهید از شهدای الخلیل را تحویل خانواده‌های آنها داد در حالی‌که هنوز پیکر 12 شهید از اهالی این استان را گروگان گرفته است. بر پایه این گزارش، 5 آمبولانس وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین به گذرگاه «ترقومیا» رسیده و از آنجا به استانداری الخلیل انتقال داده شده و مورد استقبال هزاران نفر از شهروندان قرار گرفت. پیکرهای این شهدا از مقابل مسجد «الحسین(ع)» در خیابان «عین ساره» به سمت مزار شهدا تشییع شد.
همزمان با تشییع شهدای مقاومت، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که مشارکت گسترده فلسطینیان در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا، به منزله تایید ادامه انتفاضه و مقابله با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست است.
براساس این گزارش،  جنبش حماس نیز درپی مشارکت گسترده مردم استان «الخلیل» در این مراسم اعلام کرد: «حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای الخلیل و نیز استان‌های دیگر در تشییع پیکر شهدای خود، نشان می‌دهد که مردم گزینه مقاومت را تایید می‌کنند.»
مرکز «القدس» ویژه پژوهش‌های اسرائیلی و فلسطینی اما اعلام کرده در انتفاضه قدس هر 42 ساعت، دو نفر شهید شده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده از آغاز انتفاضه قدس (اول اکتبر) 72 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که 15 نفر آنها کودک هستند و یک زن باردار نیز در میان آنها بوده است. بر اساس این گزارش در این قیام حدود دو هزار و 240 فلسطینی زخمی شده‌اند.
در بیانیه مذکور که در سی و یکمین روز انتفاضه صادر شده، آمده است: «با شهادت «محمود طلال عبدالکریم نزال» (18 ساله) تعداد شهدا به 72 تن رسید که 54 نفر آنها از کرانه باختری، 17 تن از نوار غزه و یک نفر نیز از سرزمین‌های اشغالی «النقب» است.» از سوی دیگر کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی (اکتبر) 1520 فلسطینی بازداشت شده‌اند که 60 درصد آنها کودک هستند!