kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹

دولت تایلند به پلیس مجوز شلیک

دولت تایلند برای سرکوب بیشتر معترضان، به پلیس این کشور مجوز شلیک داد.

دولت تایلند برای سرکوب بیشتر معترضان، به پلیس این کشور مجوز شلیک داد.
پلیس تایلند طی دو روز گذشته بر شمار نیروهای خود در مناطق مختلف «بانکوک» افزوده و مخالفان نیز به‌رغم مشاهده شدت عمل نیروهای امنیتی بدون ترس، به تجمعات خود ادامه می‌دهند.
دیروز وزیر کار و رئیس مرکز حفظ نظم تایلند گفت: تاکنون یازده بار نشست مذاکرات معترضان و دولت بدون نتیجه پایان یافته و دولت تصمیم گرفته از این پس مذاکره‌ای با مخالفان نداشته باشد. وی ضمن تایید خبر افزایش شمار نیروهای پلیس در خیابان‌های بانکوک تاکید کرد اگر پلیس از سوی معترضان مورد حمله قرار بگیرد، به کارگیری سلاح علیه آنها مجاز خواهد بود!
در همین رابطه خبر می‌رسد صدها تن از برنجکاران تایلندی نیز با محاصره دفتر نخست‌وزیری، خواستار حضور نخست‌وزیر و توضیح وی در خصوص پرداخت مطالبات مالی خود به کشاورزان شدند. کشاورزان تهدید کرده‌اند اگر  پاسخی قانع‌‌کننده دریافت نکنند، به ساختمان نخست‌وزیری حمله خواهند کرد. اعتراض کشاورزان تایلندی بحران سیاسی در این کشور را شدت بخشیده و باعث نگرانی مقامات آن شده است.
مخالفان معتقدند نخست‌وزیر فعلی کشورشان که خواهر «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر فاسد و سابق تایلند است، در حال  اجرای سیاست‌‌های برادرش است. آنها  خواستار کناره‌گیری خانم شیناواترا هستند. این اعتراضات باعث شد دولت پارلمان را منحل و در ماه فوریه اقدام به برگزاری انتخابات مجدد کند اما مخالفان می‌‌گویند فقط با کناره‌گیری نخست‌وزیر به خانه‌هایشان بازمی‌گردند. در ناآرامی‌های سه ماه گذشته تایلند 10 تن کشته و صدها نفر مجروح شده‌اند.