kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
آیت الله صدیقی در مراسم بزرگداشت دو شهید مدافع حرم:

خیره‌شدگان به قدرت کاخ سفید قدرت شهادت را نمی‌بینند

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: خیلی عجیب است که امروز خیره‌شدگان به قدرت کاخ سفید قدرت شهادت را نمی‌بینند.

مراسم بزرگداشت شهیدان عبدالله باقری و امین کریمی از شهدای مدافع حرم صبح دیروز(یکشنبه) در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
 در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی سخنرانی کرد. همچنین جمعی از همکاران و همرزمان این دو شهید و مسئولان لشگری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله کاظم صدیقی،خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: نهضت عاشورا ابعاد، اسرار و رموزی دارد که اینها برای اهل سیر و سلوک در مرور زمان قابل کشف است. صدیقی ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) حقیقت قرآن را تجلی کرد و مهمترین بخش این محور جدا کردن یزید و بنی‌امیه و جریان استکبار برای همیشه بود و توانست آنها را منفور کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرپذیری واقعه انقلاب از عاشورا اشاره کرد و عنوان داشت: امام، آمریکا را تحقیر کرد، آنها را به زانو درآورد و به چالش کشید. امام آنها را در موضع انفعالی قرار داد و کاری کرد که آنها امکان بلند شدن نداشته باشند.
امام جمعه موقت تهران افزود: آنها چون ضربه خورده بودند، جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند و در این جنگ همه دنیا را علیه ما بسیج کردند اما از عهده ما برنیامدند.
آیت‌الله صدیقی با انتقاد از برخی افراد که دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند، تاکید کرد: خیلی عجیب است که امروز خیره‌شدگان به قدرت کاخ سفید قدرت شهادت را نمی‌بینند، عزت و عظمت عاشورا و جریان امام حسین(ع) را نمی‌‌توانند لمس کنند با اینکه پیروزی ما را در جبهه‌ها دیدند، در مقابل آمریکا سر خم می‌کنند و می‌گویند الان باید به آمریکا سواری بدهیم، خداوند آنها را کور کرده و عقل و غیرت را از آنها گرفته چرا که آنها منتظر این هستند آمریکا برای آنها زندگی درست کند.